Lamborghini Countach

Lamborghini

LEGENDA kaže kako je proizvođač radnih strojeva Lamborghini zamjerio gizdavost Ferrariju i rekao da će napraviti brži i bolji auto od njega. Kada bi znali koliko nam je radosti donijelo njihovo egoistično nadmetanje, siguran sam kako bi započelo generacijama ranije..                    

Vođene sitnim strastima, stvarajući sve bolje i bolje, sve brže primjerke limenih skulptura omogućile su nama uživaocima, oprostite, sanjarima njihovih remek-dijela bezbroj zabavnih trenutaka i nesputanih maštarija.

Vidjevši „projekt 112“ u svome studiju, Nuccio Bertone izustio je samo „Countach!“. Uzvik koji ispuštaju muška dvonožna bića talijanske pokrajine Piemont kada ugledaju nerealno lijepo biće suprotnog spola. I tako je naziv ostao, a ostalo je samo pisana legenda…

Prototip je predstavljen 1971. godine i uz dosta muke i problema krenulo se u proizvodnju. Prvi primjerak isporučen je 1974. godine i raspodjela univerzalnog dragulja uz mnoge modifikacije trajala je do 1990. kada je proizvodnja stala. Od prvog primjerka pa sve do 1987. godine Countach je smatran prvim među najboljima, kraljem superautomobila kojem nisu smetali niti brojni pokušaji svrgavanja s trona ( Ferrari GTO i Testarossa, Aston Martin).

Tijekom svoje vladavine postavio je normative ultimativnih cestovnih heroja.. Srednje postavljen motor, aluminijsko kućište, moćni V12 motor, ekstremno širok i suludo nizak. Zbog ove posljednje karakteristike posebno su dizajnirali vrata, koja se otvaraju naprijed i uvis kako bi ponosni vlasnik uopće mogao koristiti svoje blago. Da ne spominjemo nepraktičnost

svakodnevne uporabe, ogromnu potrošnja goriva (V12, 6 dvostrukih rasplinjača), tvrdoću, neudobnost, užasavajuću buku (ili najljepšu simfoniju zvukova) za vrijeme vožnje. Svojim grubim linijama i ravnim plohama izluđivao je autodizajnere diljem svijeta. Zbog raznoraznih otvora za hlađenje imao je, bez obzira na nisku siluetu, čudovišni otpor zraka kao današnje poveće dostavno vozilo.

Kao zanimljivost treba napomenuti i stražnje gume širine 345 mm, pitanje je postoje li šire na autima serijske proizvodnje.

Unatoč obećanjima inženjera i očekivanjima obožavatelja nikada nije uspio dosegnuti granicu brzine od 200 mph, ali i izmjerenih 184 mph bilo je za ono vrijeme više nego dovoljno. Skeptičnima preporučam množenje izmjerene brzine s 1,6 i eto brzine u kilometrima na sat. Tek pojavljivanjem Porschea 959, 1987. godine ponosni vladar ustupio je mjesto mlađem i spremnijem konkurentu.

Više nikada u segmentu superautomobila nije bilo tolike nadmoći u tako dugom vremenskom periodu. Bez obzira na mnoge i očite nedostatke, svojom naprednom tehnologijom, i usudili bi se reći, nenadmašno hrabrim dizajnerom, osvojio je mnoga srca i postao neosporavani objekt žudnje mnogih dječaka i muškaraca diljem svijeta, kako i priliči kralju superautomobila.

„Kralj je mrtav, živio kralj!“


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.