Oprez motocikli!

Motocikli

Sa ljetom dolazi i nova motociklistička sezona. Upozoravamo na povećani broj prometnih nesreća koje često završavaju s teškim ili smrtnim posljedicama i ukazujemo na njihove glavne uzroke.

Na području PU zagrebačke svake godine dogodi se zabrinjavajući broj nesreća u kojima sudjeluju vozači motocikla i mopeda. U tim nesrećama iz sezone u sezonu bilježimo povečani broj poginulih i teško ozljeđenih mladih osoba. Broj prometnih nesreća i njihove posljedice imaju još i veću težinu kada imamo u vidu da u Policijskoj upravi zagrebačkoj mopedi i motocikli participiraju sa oko 15% ukupno registriranih vozila te da su to vozila kojima se u pravilu ne upravlja tijekom cijele godine.
Zabrinjavajući je podatak da u trenutku prometne nesreće još uvijek ima onih koji na motociklu ili mopedu ne koriste zaštitnu kacigu. To se posebno događa na kraćim relacijama ili regionalnim cestama gdje se sa motorom samo išlo obaviti nešto "iza ugla". Ostala oprema za koju ne znamo zašto nije zakonom regulirana i koja prilikom pada sa motocikla gotovo jednako "čuva glavu" kao i zaštitna kaciga još uvijek je na našim cestama rijetkost. Obično su to "skrpane" jakne ili samo dio opreme, a cijela oprema kao da nije u modi, osim kada se ide na more. Prilikom pada sa motocikla nema ničega što vas štiti od podloge u koju udarate i po kojoj kližete osim dobre odjeće sa štitinicima za ramena, laktove, koljena te kralježnicu i naravno kacige. Jedan je od najvažnijih dijelova opreme su kvalitetne poluvisoke ili visoke motorističke čizme. One ne samo da spriječavaju ozljede od klizanja po trvdoj podlozi već znatno otežavaju teške ozljede stopala i potkoljeničnog dijela nogu koje su izuzetno izložene prilikom pada sa motocikla. Čak i rukavice ili bubrežnjak trebalo bi staviti pod zakonski obveznu opremu prilikom vožnje motocikla i dok se zakon pobrinuo da npr. automobil ne smijete voziti u japankama, goli do pasa ili bosi i za to možete biti kažnjeni, motocikl od 1200 ccm možete voziti u kupaćim gaćicama i potkošulji sa lošom kacigom na glavi i nikome ništa. 
Naravno da navedena oprema mora biti namijenjena vožnji na motociklu određene snage i namjene i ne može biti „reda radi". Pri kupovini morate obratiti pažnju na to što kupujete i da li vam to veličinom i kvalitetom pristaje, konzultirajući se s nekim tko u tome ima dovoljno iskustva. Izbor i nošenje zaštitne kacige i opreme trebalo bi spadati prvenstveno u domenu „zdrave pameti“ a u proteklom periodu bilježimo čak i porast prekršaja koji se odnose na vožnju bez zaštitne kacige. Stoga još jednom upućujemo apel motociklistima ali i ostalim sudionicima u prometu da u predstojeću motorističku sezonu uđu spremniji i oprezniji. I na kraju ovog dijela koji se tiće opreme na motociklu moramo reći da neki ljudi u hrvatskoj doista vole kada javno ispadaju primitivci i to kao da postaje trend koji nažalsot zahvaća sve više mladih jer kako drugačije objasniti vožnju na motociklu u japankama, kratkim hlaćama i majci bez kacige sa namjerno "položenom" registracijom. To je otprilike kao da ste napisali na majci koju tada nosite "Ja sam budala". Drugi primjer ljudske gluposti je sve češća vožnja male djece na mopedima.Tako imate čest slučaj mladih ponosnih očeva koji na taj način ostavljaju svoju djecu pred osnovnim školama prije posla, misleći da je problem sigurnosti njihovog djeteta u potpunosti riješen kupnjom dječje nekvalitetne zaštitne kacige.

Statistika sa razlogom pokazuje da se svake godine povećava trend prometnih nesreća u tijeku motociklističke sezone. Odjel za sigurnost cestovnog prometa ulaže kontinuirani napor da se edukacijom učenika završnih razreda osnovnih škola, kao i učenika srednjih škola te njihovih roditelja dodatno utječe na svijest mladih koji najviše stradavaju no u tome moraju sudjelovati i roditelji. Pod time mislimo i na odluke roditelja koji omogućavaju djeci nabavku mopeda i prije dobi koja je propisana zakonom čime direktno ugrožavaju život svojeg djeteta.

Također je vrlo opasno dodatno skidanje blokada ili utjecanje na povećanje brzine mopeda koji nisu homologirani i predviđeni za povećanu brzinu kretanja, što nerijetko dovodi do otkazivanja važnih dijelova mopeda sa teškim posljedicama za vozača.
Na kraju vas molimo da poštujete propise, nemojte olako shvaćati opasnosti. Motocikl je prijevozno sredstvo na kojem se uvijek osjećate dobro, veselo i slobodno no vrlo brzo taj osjećaj može zamijeniti nezamisliva bol i tuga. Zato oprez, nesreće se događaju svima!


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.