Vozili smo Subaru Outback 2.0 D

Subaru m

Subaru Outback spada u kategoriju koja nije baš prebrojna. Možemo reći povišeni karavan sa pogonom na sve kotače, kojeg dimenzijama možemo smjestiti negdje između D i E segmenta.Tako se pred nama našao velik obiteljski automobil koji obiluje prostorom sa jednim od najboljih sustava stalnog pogona na sva četiri kotača i sa boxer diesel motorom koji svojim perfomansama izluđuje konkurenciju.

 

Izgled i unutrašnjost

Kad ga vidite Outback djeluje veliko i to mu odgovara. Gotovo da osjećate poglede ostalih vozača kada pristanete sa ovim modernim bojnim brodom kraj njihovih čamaca. Outback pljeni i svojom pomalo konzervativnom japanskom vanjštinom na koju europljani nikako da se naviknu. Ipak, japanci su ovdje djelomično na skliskom terenu, jer koliko got nas oduševljavala točnost i dugotrajnost izrade japanskih modela ne možemo iz vlastite kože i teško ćemo se uvijek iznova nakloniti nekim rješenjima koja kao da vape za dizajnerskim promjenama. Karavani, posebno uz dimenzije od 4775 x 1820 x 1605 mm, nisu baš plodno tlo za dobivanje nagrade dizajna vanjskog izgleda a i udahnuti tračak sportskog duha u Outback mora da nije bilo jednostavno. Od hvale vrijednih pokušaja izdvajamo velika i učinkovita prednja i zadnja svjetla te zajedno sa kompletno povišenom karoserijom i sitnim novim detaljima Outback možemo s pravom staviti u segment prije svega močnih automobila. O ljepoti bi mogli diskutirati no svi će tako i tako zamjetiti da je ovaj automobil „nešto drugo“ i da su njegove prednosti možda malo „pomaknute“ u odnosu na europska razmišljanja. U unutrašnjosti, u odnosu na prošle modele nema velikih noviteta osim što se prostranost osjeća u svakom pogledu. Troje košarkaša na zadnjoj klupi moglo bi baciti i kraću partiju bele a spomenimo da će s obujmom od 525 dm3 što je proširivo do čak 1725 dm3 prtljažnik zadovoljiti i one najzahtjevnije. Subaru ne izmišlja toplu vodu kod dodatne opreme i sve što je tu praktično dobijate serijski. Od stvari koje su nam manjkale, posebno kod automobila ovih dimenzija možemo jedino naglasiti parking senzore.

 

Motor i prijenos

2-litreni boxer diesel o kojem smo do sada dosta pisali vrlo je tih i poseban stroj. Od stvari koje vas doslovno začaraju zasigurno je rad ovog motora, posebice bez opterećenja tj. u „ler-u“. Tada točnost i mirnoća otkucaja doslovno pjevaju najljepšu baladu. Tih i miran su karakteristike koje motor zadržava u svim režimima rada što dodatno utiče na povjerenje koje dobivate ubrzo nakon sjedanja za upravljač. Tehničke karakteristike ovog aluminijskog stvora su uobičajene za 2-litrenu klasu i uz pomoć 16 ventila te turbopunjač promjenjive geometrije Subaru-ov prvi diesel razvija solidnih 150 KS pri umjerenih 3600 o/min te 350 Nm u rasponu između 1800 i 2400 o/min. Potrošnja je izuzetno dobra i uz razne režime rada u kojem nismo štedili testni primjerak došli smo do maksimalnih 7,8 litara kombinirane vožnje a optimalna vožnja na vanjskoj cesti donijela nam je malih 5,9 litara. Kada uzmemo u obzir da ovaj motor potjera Outback do 100 km za manje od 9 sec. a da je maksimalna brzina preko 190 km postajemo svjesni mogučnosti ovog agregata. No koliko got nas motor oduševio, kao i zvuk povratnog usisa zraka koji se čuje u “međušaltanju” u pokušaju agresivne vožnje ponekad nam je nedostajalo snage, što i nije čudno za automobil težak gotovo 1600 kg namijenjenom ipak normalnom režimu vožnje.

Otkrijmo i osnovnu tajnu pogonske sheme svakog Subaru-a koja se krije u niskom težištu bokser motora i stalnom, simetričnom pogonu na sva četiri kotača. Ova kombinacija osigurava dodatnu “poslušnost” izvan asfalta te zadržavanje potpune trakcije i na znatno grubljim podlogama. Početna raspodjela okretnog momenta kod Subaru-a iznosi 50/50, a ovisno o potrebi središnji diferencijal s viskoznom spojkom u milisekundama mijenja omjer u onaj optimalni. Outback je premekan i preobiteljski automobil za dugu vožnju po jačem makadamu no ukoliko skrenete ili se nađete u sklisko blatnoj situaciji budite sigurni da ćete uz Subaruov pogon izači iz gadne situacije bolje nego sa mnogim respektabilnim nabildanim terencima.

Dobiveno-uloženo

Cijena testnog modela iznosi 327.700 kn što sa opremom i pogonom koji dobivate serijski znači vrlo povoljnu cijenu za japansko vozilo ovog renomea.

Subaru Outback 2.0 D idealan je automobil za obiteljsko putovanje. Ispravka, idealan za svako putovanje uključujući i poslovno na kojem trebate „all inclusive“ uslugu. Svaki odlazak na godišnji odmor povezan je sa problemima s prostorom za putnike i prtljagu, što je ovdje vjerujte, teško moguće. Odlazak na skijanje osim ovog problema dodaje i problem skliske ili zametene ceste što je Subaru pogonski uspješno rješio praktično „od rođenja“. Potrošnja je praktično minimalna, pa se nameće pitanje zašto svu pažnju i sigurnost koju pruža ovaj automobil ne bi imali na svakom svojem putovanju?

Tekst: Lovro Zebec


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.