OPEL KADETT

kadett mala

Prvi Kadett od 1936. do 1940. godine prodan je u više od 100.000 primjeraka. Sa svojom samostojećom karoserijom kao i cijenom od 2.100 njemačkih maraka kadett je izazvao revoluciju u svijetu automobila. Prvi dostupni primjerci imali su 23 KS, te su bili dostupni kao limuzina sa dvoja ili četvera vrata ili u kabriolet verziji. Prije početka drugog svjetskog rata proizvedeno ih je 107.608 komada, a zanimljiv je podatak da se poslije 1947. godine pojavio i kao komunistička verzija pod imenom Moskvič, koji je u Rusiji proizveden u daljnjih 247.439 primjeraka, a slovio je kao iznimno dobar i čvrst automobil.

Kadett A se proizvodio od 1962. do 1965. godine, a označio je povratak Kadetta kao samostalne modelske linije s vlastitom, specijaliziranom tvornicom u Bochumu. Ovaj jednolitarski automobil bio je dostupan s 40 ili 48 KS u limuzinskoj, karavanskoj ili kupe-izvedbi te ga je krasio velik prtljažni prostor i sigurnost na zavidnom novou.

 

 

Kadett B naslijedio je Kadett A i proizvodio se od 1965. do 1973. godine. Nešto veći od prethodnika i s maksimalno 90 KS (reli Kadett), novo je izdanje postalo hit s prodanih 2,6 milijuna komada. Bio je dostupan kao dvovratna ili četverovratna limuzina, kupe, karavan ili kao verzija Olympia sa samog vrha ponude.

 

 

 

Kadett C je bio prisutan od 1973. do 1979. god. a dolazio je u dvije varijante karoserije: osim dvovratne i četverovratne notchback-limuzine, kupea i karavana, u ponudi su bile i verzije City i Targa (Aero). Ubrizgavanje je prvi put predstavljeno s modelom GT/E (maksimalno 115 KS) te je proizveden u ukupno 1,7 milijuna primjeraka. Kadett je na drugim, neeuropskim tržištima predstavljan kao Chevette.

 

Kadett D je u prodaju stigao 1979. i zadržao se do 1984. godine. Bila je prava revolucija, prvi Kadett s prednjim pogonskim kotačima. Motor zapremine 1,3 litre s koljenastim vratilom počeo je svoju dugu karijeru, a pojavila se i dizelska verzija (1,6 litara, 54 KS). Dok su kupe i kabriolet uzeli malu pauzu, prvi je put kupcima ponuđena i kombi verzija. Ukupno je proizveden u 2,1 milijun primjeraka.

 

Kadett E je na tržište stigao 1984. godine i zadržao se do 1991. godine. Posljednji Kadett bio je u svoje vrijeme najaerodinamičnija limuzina na svijetu (CD GSI: 0.30) i krasila ga je izvanredna svestranost. Dolazio je u hatchback i notchback-izvedbama, kao karavan i dostavno vozilo Combo. Bertone je napravio kabrio, a trkaća verzija s 270 KS bila je prava senzacija na utrkama Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft (DTM). Osnova je bio GSi motor od 150 KS, što je u to vrijeme bilo praktički nezamislivo u kompaktnoj klasi. Napravljen je čak i prototip vozila na električni pogon nazvan Impuls. Kadett E proglašen je za “automobil godine” 1984. godine a prodao se u gotovo 3,8 milijuna primjeraka.

 

Nakon niza Kadetta, Opel je 1991. godine na tržište lansirao prvu Astru F. Predstavljen je novi turbo dizelski motor (1,7 litara, 82 KS), zračni jastuci za vozača i suvozača, ABS je postao standard. Stigla je nova tehnologija, nova imena i motori no ime Opel Kadett jednog od nauspješnijih modela ikad napravljenih, ostat će upisano zlatnim slovima u povijest automobila.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.