Mercedes SL 500/300

Mercedes SL mala

Mercedes nastavlja tradiciju koja se prije 60 godina počela pisati početnim slovima SL. Od tada, pa sve do danas, ova dva slova simboliziraju sportski duh, stil i komfor ovog njemačkog proizvođača. Nova SL klasa proizvedena je gotovo u potpunosti od aluminija i zahvaljujući tome lakša je čak 140 kg od svog prethodnika. No ako je izgubila na kilaži sigurno nije na sportskom duhu, jer uz nju dolazi bolje sportsko upravljanje koje umjesto robusnosti i ponekad grube sportske vožnje dozvoljava maksimalnu udobnost. Da bi i druga strana medalje (ekonomičnost) bila u potpunosti zastupljena, pobrinuli su se BlueDIRECT agregati koji iako snažniji pružaju 29% više ekonomičnosti a pokretni krov je nešto što ovom automobilu daje završni štih superiornosti u ovoj klasi.

 Da Nijemci vjeruju u svoj proizvod potvrđuje izjava da “u svijetu ima oko 900 milijuna automobila i na tisuće modela, ali samo nekolicina njih su ikone automobilske idustrije, a naš SL je jedna od njih”.

Značenje skraćenice SL (S-sporty, L-lightweight) ovde je doslovno primjenjeno, jer se osim aluminija za izradu koristio i lakši magnezij, dok su od čvršćih i težih materijala izrađeni samo prednji stupovi iz sigurnosnih razloga. Sportska strana ne bi bila toliko izražena da Mercedes nije predvidio dvije vrste suspenzije koje omogućavaju precizno upravljanje, što znači da se pri velikim brzinama maksimalno održava pravac kretanja, a prilikom gradske vožnje i parkiranja smanjuje se potreban broj okretanja upravljača kako bi se olakšalo manevriranje vozilom.

Verzija SL 500 ima ugrađen V8 agregat sa 435KS, koji troši do 22% manje goriva od svog prethodnika. Istovremeno obrtni moment podignut je sa 530 na 700Nm. U verziji SL 350 nalazi se agregat snage 306KS obrtnog momenta od 370Nm, a potrošnja se svodi na minimalnih 6,8 l/100km. Obje verzije opremljene su start/stop sistemom. Ovako maloj potrošnji doprinosi i sedmostupanjska automatska transmisija. Da ne bude zabune, u ime ekonomičnosti novoj SL klasi nije oduzeto ništa od sportskog duha. To potkrepljuje činjenica da SL 500 do stotke stiže za samo 4,6 sec., dok slabijem SL-u 350 treba 5,9 sec.

U estetskom smislu, nova generacija SL-a kombinira tradicionalni Mercedes-ov dizajn sa osjećajem visokog luksuza i udobnosti. Kvalitetni materijali sa perfektnom završnom obradom daju ovom automobilu poseban štih, kako izvana, tako i iznutra. Osjećaj za detalje je ono što posebno upotpunjuje sliku o novoj SL klasi. Agresivna zadnja strana vozila, ispušne prednje rešetke sa kromiranim znakom trokrake zvijezde kao da same po sebi pretvaraju SL u legendu.

Šesta generacija SL-a po prvi put nudi krov u tri varijante. Prva je ona koja odgovara boji karoserije, zatim stakleni krov ili verzija sa panoramskim elementima sa tzv. MAGIC SKY CONTROL-om, koja omogućava da se pritiskom na gumb zatamni ili osvijetli površina krova. Vrijeme potrebno da se automobil transformira iz kupea do roudstera je samo 20 sec.

Mercedes je na novoj SL generaciji primjenio još jednu inovativnu tehnologiju pod nazivom MAGIC VISION CONTROL koja uz pomoć bočno postavljenih prskalica za prednje staklo omogućava stalnu čistoću bez smanjene vidljivosti. Ujedno, ovaj sistem spriječava zadržavanje snijega i leda na vjetrobranskom staklu.

Zahvaljujući brojnim testovima i simulacijama, SL je najsigurniji roudster na svijetu! Aluminijska konstrukcija pruža optimalnu zaštitu putničkog prostora, kako pri prednjem, tako i u slučaju udara straga a već spomenute šipke drže kabinu gotovo neuništivom. SL naravno posjeduje najnoviju generaciju prednjih zračnih jastuka i bočnih zavjesa, a dodatnu sigurnost pružaju i jastuci smješteni u samim sjedalima kao i NECK-PRO sistem za zaštitu vrata putnika. Da vozač ima potpunu kontrolu nad vozilom pobrinut će se Cockpit Management and Data System, koji osim bitnih podataka o vožnji pruža i pristup internetu, navigaciju, DVD, ali i neke nove aplikacije, poput one za Facebook. Svim komandama moguće je lako pristupiti preko TFT displej-a koji se nalazi pored upravljača. Činjenica je da si ovakve automobile ne može priuštiti baš svatko, prvenstveno zbog cijene koja u slučaju modela SL 350 iznosi oko 93.000 EUR-a, dok je za SL 500 potrebno izdvojiti oko 117.000 EUR-a. Oni kojima sve nabrojano nije dovoljno, mogu naručiti poseban model sa oznakom Edition1 koji će bogatu ponudu još dodatno osvježiti, ali i smanjiti debljinu njihovih novčanika za dodatnih 19.000 - 22.000 EUR-a.

piše: Lovro Zebec


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.