NIJE SPUŽVA ZA SVE

Spuzva mala

Nestručnim pranjem automobila može se oštetiti lak, pa čak i motor, a o mirisima u unutrašnjosti koji nisu baš poželjni da ne pričamo. To su samo neke od posljedica neiskusnog i nestručnog njegovanja vozila. Spužva i šampon ne rješavaju sve, a i sama želja da nešto očistimo neće uvijek dati pravi rezultat. Njegovanje  automobila zaista traži pažnju, bilo da je riječ o pranju, poliranju, nanošenju voska, usisavanju, pranju unutrašnjosti... Sve ove radnje mogu vam zadati puno glavobolje, posebno kada ustanovite da ste ručnim pranjem spužvom i šamponom, nekim čudom, izgrebali lak, ili da ste nakon pranja motora primijetili da ne radi baš dobro. Nemojte eksperimentirati, pažljivo birajte čime ćete brisati plastiku, a čime stakla ili gumu…
GREŠKE PRI PRANJU AUTOMOBILA IZVANA
1. PRANJE UPOTREBLJAVANOM SPUŽVOM
Prilikom pranja automobila uobičajeno je da se koristi obična spužva, ali samo za jedno pranje.
PROBLEM: Pri korištenju već upotrebljene spužve u kojem se nalaze čestice nagomilanih nečistoća od prošlog pranja, riskirate da ribanjem izgrebete lak. Isto to naravno napravit ćete ako to radite (a joj) onom krivom stranom spužve za pranje posuđa.
RJEŠENJE: Uvijek koristite novu spužvu (najjeftiniju) jer iz stare nikada nećete isprati sve čestice pijeska i drugih nečistoća. Umesto spužve može poslužiti i mekana krpa.
2. ANTIEFEKT NANOŠENJA VOSKA - Ovi tretmani zahtijevaju iskustvo i znanje, jer do greške dolazi odmah na početku. Zato, ako nikada niste to radili raspitajte se ili to prepustite stručnim autopraonama.
PROBLEM: Lak se lako može oštetiti ukoliko polirate prljave površine ili ako je automobil na direktnom suncu. Ovaj proces traje i po nekoliko sati a nije ni fizički lagan.
RJEŠENJE: Poliranje i nanošenje voska radi se isključivo na čistom vozilu, u hladu, i to parcijalno kako bi se izbjeglo sušenje paste na vozilu. Uvijek nanosite vosak prema uputstvu jer se određene paste i voskovi koriste različito.
3.OSTAVLJANJE MRLJA NA LIMARIJI – Ako ne želite trajne ožiljke na limariji, od ptica ili insekata, morate reagirati odmah!
PROBLEM: Kada se ne uklone na vrijeme, ptičji izmet i insekti snažno oštećuju lak. U najboljem slučaju ostat će svijetle mrlje na laku, dok se u težim slučajevima (kada predugo stoje) može skinuti i sam lak.
RJEŠENJE: Čim vidite neku od mrlja, odmah je uklonite krpom, vlažnom ili običnom maramicom. Kasnije, osim što ćete imati problem da to skinete, morat ćete upotrebiti skupa kemijska sredstva za uklanjanje ovih nečistoća.
4. PRANJE MOTORA KOMPRESOROM – Sve više vozača koristi kompresor za pranje vozila.
PROBLEM: Pri pranju prostora za motor kompresorom tvrda voda može oštetiti električne instalacije i čipove. U toku pranja cijelog vozila, ne usmjeravajte kompresor direktno u rešetku hladnjaka, već perite sa strane pod određenim kutom.
RJEŠENJE: Ako već morate, motor perite u auto servisu (bez kompresora) ili nabavite sprej za čišćenje motora. Prije pranja motora uvijek zaštitite električne instalacije i sklopove nepromočivim materijalom, a prašinu i lišće prethodno usisajte.
 5. NJEGOVANJE OGREBOTINA- Koliko samo izgrebanih automobila viđamo po prometnicama… No ove, naizgled male i beznačajne ogrebotine mogu se pretvoriti u veliki PROBLEM:
Ogrebali ste malo branik i riješili to tako da ga “zaboravite“ na određeno vrijeme. Nakon nekog vremena uvidjet ćete da se problem “raširio”, a počet će prodirati i polako rđa.
RJEŠENJE: Ogrebotine i oštećenja morate sanirati u relativno kratkom vremenu. U suprotnom, vlaga će uticati na širenje problema. Za sitnije ogrebotine nabavite polir pastu i ispolirajte ih a veće sanirajte uz stručnu pomoć.
Greške pri njegovanju unutrašnjosti.
1.USISAVANJE KOŽNE UNUTRAŠNJOSTI -Čišćenje kožnih sjedala traži veću pažnju od onih presvučenih tekstilom.
PROBLEM: Usisavanje kožnih sjedala vrlo lako završi upadljivim ogrebotinama na materijalu koje se najčešće kasnije ne mogu ukloniti.
RJEŠENJE: Kožna sjedala usisavajte isključivo sa dodatkom u vidu mekane četke ili još bolje, održavajte ih mekom krpom i posebnim zaštitnim kremama za kožni interijer. Kada se koža doista zaprlja potražite pomoć stručnih auto praonica. Koliko god skupo bilo vjerujte bit će jeftinije od uništenih kožnih sjedala.
2. PRANJE SJEDALA VODOM
Sicevi se najlakše zaprljaju ali, oprezno! Sjedala perite na kraju, kako biste mogli sjediti na njima dok čistite ostale dijelove unutrašnjosti.
PROBLEM: Često se događa da vozači za pranje sjedala u vozilu koriste spužvu natopljenu vodom i recimo šamponom. Na ovaj način je moguće da se sjedala natope vodom i poprime izuzetno neugodan miris ili da napravite mrlje od neravnomjernog sušenja i ostataka neoprane nećistoće.
RJEŠENJE: Za pranje sjedala u automobilu isključivo koristite sprej pjenu za suho pranje. Ako ste tekstilne podloge prali vodom, moraju se potpuno osušiti prije nego što ih vratite u kabinu. 
3. SMRAD IZ KLIMA-UREĐAJA – Većina vozača je prilično nemarna kada je riječ u o korištenju klima-uređaja.
PROBLEM: Sjednemo u automobil, krenemo, uključimo klimu i … Ovo je problem jer sistem ostaje vlažan i u rekordnom roku navlači na sebe neugodne mirise. RJEŠENJE: Nekoliko minuta prije nego gasite automobil isključite klimu, ali ostavite ventilator da puše najvećom brzinom. Ovako će se isparivač klime osušiti i nestat će vlaga. Vlaga na isparivaču pogoduje stvaranju bakterija i gljivica koje šire neugodne mirise.
4 .OPREZNO SA PLASTIKOM – Koliko zaista pažnje i brige posvećujete plastici u kabini vozila? Znali smo…
PROBLEM: Izblijedila plastika od sunca, mrlje od neadekvatnih sredstava za čišćenje, ogrebotine, naprsnuća…
RJEŠENJE: Tijekom lijepog vremena koristite alu-zaštitu od sunca u kabini, jedino tako plastika neće izblijediti i izgledati ružno. Ogrebotine prije zime uklonite specijalnom pastom za poliranje plastike. Za čišćenje plastike  koristite isključivo sredstva koja su namijenjena za njegovanje plastike odnosno ona koja nisu abrazivna.
5. PROBLEMATIČNI PODIZAČI PROZORA
Mnogi vozači imaju problem sa električnim podizačima stakala koja slabo rade ili uopće ne rade.
PROBLEM: Zaista je dosadno i iritantno kada nam podizači stakala ne rade ili rade samo „kada hoće“, do pola i tome slično. Vlaga često dospije na takva mjesta i dovede do njihovog kvara.
RJEŠENJE: Zaista nevjerojatno, ali samo par kapljica kiše kroz otvoren prozor na gumbima za podizanje stakala može doprinijeti tome da prestanu raditi. Nemojte to dozvoliti  i obavezno zatvarajte prozore do kraja.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.