Test/ Fiat 500L

Fiat 500L mala

Fiat 500L preuzeli smo od tvrtke Auto Hrvatska Automobili u Fiat centru, Radnička cesta 182. Naš primjerak opremljen je Easy paketom i pogoni ga turbodizelski motor 1.3 Multijet II sa 85 KS. Što je uopće Fiat 500L? Trebao bi predstavljati odraslog rođaka modela 500, istog onog u kojem moderne mame prevoze svoju plačljivu djecu do vrtića, no ispostavilo se da je Fiat 500L, barem kada govorimo o prostoru, puno više od toga. Čak i od Pande koja je veća od malog i “običnog” Fiata 500.
Fiat 500L je dugačak 4.147, širok 1.784 i visok 1.665 mm i doslovno obiluje prostorom. Stražnja sjedala su uzdužno podesiva, a odvojeno sklapanje dodatno povećava udobnost putnika. Pored općenito gledano dobrih voznih karakteristika napomenuli bi dosta lošu stabilnost u zavojima, na čemu su se radi visine vozila Talijani ipak morali malo više potruditi. Oprema je na prvi pogled bogata i vidi se da Fiat kao i ostali proizvođači na "prvom pogledu" pokušava profitirati koliko može. Kvaliteta i dugotrajnost su već druga priča jer i dalje je previše pritužaba na kvarove i kvalitetu dijelova što značajno ruši ugled ovom automobilu. Ima i vrlo dobrih riješenja poput desetaka pretinaca i puno mjesta za sitnice u unutrašnjosti kao i prtljažnik od 400 litara što je za za svaku pohvalu. Funkcija Fold&Tumble omogućuje da se stražnja sjedala u potpunosti preklope prema naprijed te tako dobivate potpuno ravan prtljažni prostor. Prtljažnik posjeduje i Cargo Magic tovarni prostor, podesiv u tri razine, tako da možete odvojiti krhke predmete od teških ili vlažne od suhih. Panorama krov dostupan je u dvije verzije, električni ili Skydome i najveći je u klasi sa čak 1,5 četvornih metara, no zato košta cijelo malo bogatstvo. Upravljanje je vrlo direktno, rekli bi čak predirektno pa pod uključenom opcijom "city" upravljanje automobilom u gradu podsjeća na vožnju igračke što isto nije baš najbolje i možda više odgovara vozačicama koje sa parkingom i okretanjem upravljača sigurno neće imati teškoća.

Motor je fiatovski živahan ali je malo preslab pa za veće ubrzanje traži jači pritisak na gas i visoke okretaje što inače nije svojstveno diesel motorima osim ako nemaju preslabi okretni moment. Zahvaljujući relativno dobroj izolaciji nije pretjerano glasan a potrošnja je po testovima proizvođača minimalna. Ipak mi smo na testu uspjeli Fiat 500L natjerati na 6,4l što je ipak dosta za automobil ovih gabarita. Petstupanjski mjenjač ima podosta praznog hoda i to na vrlo čudan način, tako da niste baš sigurni da li ste stvarno u brzini u kojoj bi željeli biti, no to je možda ipak stvar navike ..(možda). Unutrašnjost je na prvi pogled neozbiljno dopadljiva i nema puno sličnosti sa modelom 500. Sjedala su ugodna, no na dužim putovanjima ipak nedostatno kvalitetna. Ponuda dezena je više nego bogata. Preglednost svih komandi unutar kabine je dobra i jednostavna što je za svaku pohvalu, a postoji i centralni touchscreen dijagonale 5 inča koji omogućuje upravljanje multimedijskim sadržajem u automobilu, kao što su radio, mobilni telefon, media player, iPod ili smartphone. Dakle možete upućivati pozive i slušati dolazne SMS poruke bez skidanja ruku s upravljača a moguće je i spremiti podatke o svakom putovanju na kompatibilnom USB memory sticku ili smartphone uređaju (što nama nije uspjelo niti nakon više pokušaja). 500L navodno po prvi puta donosi Hi-Fi sustav koji koristi naprednu tehnologiju, stvarajući visoku definiciju i čist zvuk koji osnivači Beatsa (glazbeni producent Dr. Dre, Interscope Geffen A & M Records i predsjednik Jimmy Iovine) zahtijevaju u svojim tonskim studijima. Sa ovim sustavom naš model nije bio opremljen i ne znamo koliko košta nadoplata za njega. Interesantno je da u ovom automobilu možete skuhati i kavu što je dobro ako je pijete no time je 500L prvi serijski automobil na svijetu koji nudi Lavazzin aparat za espresso kavu, integriran u automobil i uvijek na dohvat ruke i rekli bi da je to jedina prava novina u ovom automobilu.
Od aktivne sigurnosti u standardnom paketu dostupni su: ABS sa BAS (Brake Assist System), sofisticirani ESC (Electronic Stability Control) koji sadrži ASR (Antislip regulation), Hill-holder, sustav protiv proklizavanja (MSR), sustav za pomoć pri upravljanju (DST) i sustav protiv prevrtanja (ERM). Pasivna sigurnost u standardnom paketu uključuje: prednje i bočne zračne jastuke kao i jastuk za koljena vozača, sigurnosne pojaseve u tri točke zatezanja s dvostrukim zatezačima i graničnikom opterećenja.
Fiat 500L proizvodi se u Kragujevcu. U potpuno novu tvornicu uloženo je pet godina intenzivnog i kontinuiranog rada i sveukupno više od milijardu i pol eura od 2010. godine. Osim toga, uloženo je i preko 2 milijuna sati u obuku osoblja, a nova “robot” tvornica ima zavidan kapacitet proizvodnje od  preko 800 automobila dnevno.
Cijena našeg testnog Fiat-a 500L na akciji sa 5 godina pune garancije u vrijeme testiranja iznosila je 119.999 kn.

piše: H.D.

 


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.