VOZILI SMO SUBARU XV 1.6i Free

Prva mala XV

Hrvatskim kupcima sada se nude bitno niže cijene tako da početni model Subaru XV 1.6i sa boxer benzinskim motorom, stalnim pogonom na sve kotače (symetrical AWD) i paketom opreme Free stoji 159.900 kuna do registracije sa doplatom za metalik boju. Paket opreme Free sadrži 17-colne alu naplatke, reduktor, grijanje prednjih sjedala, električno podesive vanjske retrovizore, električne podizače stakala u svim vratima, ABS, VDC, 7 zračnih jastuka, servo upravljač podesiv po visini i dubini, vozačko sjedalo podesivo po visini, audio uređaj, sistem “start-stop”, automatski klima uređaj, djeljivu stražnju klupu, središnje zaključavanje s daljinskim upravljačem itd. Što reći, ŠEĆER NA KRAJU jer zadnjih par rečenica sa cijenom sve govori. Želite poslušnog i kvalitetnog Japanca ili ćete birati koje dane u mjesecu imate zauzete za krupne ili sitne popravke vašeg europskog ljubimca. Odluka je vaša!

Vrlo dobro zvuči kad za relativno malo novaca možete voziti kvalitetan novi japanski automobil na kojem za razliku od većine europskih sve radi, a začudo tako je i nakon više godina upotrebe. Sjaj i raskoš većine talijanskih i francuskih automobila, a sve češće to je slučaj i sa nekim kvalitetnijim europskim proizvođačima, brzo prelazi iz oduševljenja u razoračanje. Zato većina kupaca sa posebnim žarom u očima promatra japanske automobile, koji ipak odudaraju od tako nam poznate europske aljkavosti. Dobro, ima tu svega rekli bi mnogi, koliko para toliko muzike, no u toj šarolikosti ipak možete proći znatno bolje ili znatno lošije. Subaru XV koji smo preuzeli od Auto kuće Baotić i koji predstavljamo u ovom broju upravo nas je najviše oduševio odnosom uloženog i dobivenog te možemo reći da kvalitetom a i cijenom podsjeća na japanskog Samuraja koji je slučajno zalutao u naše krajeve. No, krenimo redom i za one manje upućene recimo prvo da je XV crossover, što pojednostavljeno znači automobil visine i izgleda  terenca kojim se upravlja uglavnom na asfaltu. U slučaju XV-a moramo odmah reći da su geni više nego terenski i to ne samo po 4x4 pogonu po čemu je svaki Subaru poznat, već i po robusnosti i savladavanju svih prepreka te odignutosti od podloge koja je kod njega dodatno naglašena. Dakle ovdje naputak “upotreba uglavnom na asfaltu” isto stoji, ali sa dodatkom da je XV sav sretan kad skrene na seoski ili šumski put prepun rupa i kojekavih prepreka. Kako znamo da nam regionalni putevi cvatu od održavanja, ovo je u svakom slučaju prva prednost. Vanjštinu XV-a obilježava robusnost koju prepoznajemo po čvrstom prednjem dijelu sa uzdignutim svjetlima koji prelazi u jake bokove, dok istaknuti blatobrani završavaju interesantnim dizajnom aluminijskih kotača. Po našem mišljenju XV najbolji utisak daje kada ga gledate s boka. Zadnji kraj također je dobro usklađen sa ostatkom vozila, a duboki branik i plastične zaštite donjeg dijela u obliku difuzora daju dodatni sportski štih. Unutrašnjost je tipično japanska sa dizajnom i kvalitetom materijala koji su u potpunosti dostigli europsku razmaženost. Kabina odiše jednostavnošću koja je uvijek poželjna za svakodnevnu upotrebu, ali istovremeno ima svu opremu koja je neophodna. Pozicija vozača je izvanredna a vidljivost dodatno poboljšana radi vrlo tankih prednjih nosača krova, što je rijetkost posebno kada to ne utiče na ocjene sigurnosti vozila koje su kod XV-a maksimalne. Komfor vozača i suvozača je doslovno impozantan, upravljač je naravno podesiv po visini i dubini, a sjedala su više nego udobna. Tek malu zamjerku dali bi nedostatku bočnih oslonaca. Zadnja sjedala i pored dinamičnih linija vanjskog dijela pružaju pravo oduševljenje prostora, posebno po visini. Dva košarkaša na zadnjim sjedalima snaći će se bez problema, a na kraćim relacijama slobodno dodajte i njihovog trenera i nitko se garantirano neće požaliti na nedostatak prostora. Prtljažnik od 380 litara zato je na granici, i prosječnoj obitelji malo više mjesta ne bi škodilo. Kao što smo i očekivali od jednog Subaru predstavnika sa 4x4 pogonom prijanjanje i stabilnost na cesti su za svaku pohvalu. Impresivno je i neutraliziranje proklizavanja prednjih kotača (tzv. podupravljanje) sa podatkom da se na automobilu doslovno osjeća snaga šasije koja očito može podnijeti puno veće opterećenje od onog koje proizvodi naš testni 1.6 benzinac sa 114 KS. Naginjanje vozila svedeno je na minimum dok se na terenu samo kod prelaska većih neravnina povremeno osjeća svojevrsno poskakivanje. U dijelu između sjedala nalazi se dodatna ručica koju nećete vidjeti u većini modela konkurencije i to ne zato jer je skrivena već zato jer je nema, a radi se o reduktoru prijenosa. Povlačenje ručice uz pritisak kvačila smanjuje prijenosni odnos mjenjača što je od izuzetne pomoći pri savladavanju zahtijevnijih terenskih prepreka ili pri izvlačenju iz blata. Inače i bez spomenutog reduktora XV je izuzetno sposobno vozilo za terenske uslove i ima veći odmak od podloge i od većeg i cjenjenijeg člana obitelji Forestera, a prednosti u penjanju te oštrim silascima preko prepreka XV može zahvaliti velikom stupnju napadnog i silaznog  dijela karoserije. Motor radi pouzdano i prepoznatljiv je po specifičnom zvuku boxer motora sa horizontalno suprotstavljenim parovima cilindara. Iako ubrzava pravocrtno i poslušno još malo snage dobro bi mu došlo, te neće u potpunosti zadovoljiti one koji žele malo agresivniju vožnju na tvrdoj podlozi. Za njih preporučamo snažnijeg 2.0 benzinca ili još bolje, dvolitarski boxer dizel.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.