OPEL ADAM

Adam prva

Opel Adam predstavlja mali gradski automobil sa posebnim karakterom. Puno prostora za personalizaciju, idealan je za ljude sa stilom koji žele nešto posebno što će u potpunosti odgovarati svim njihovim željama i potrebama.
Ovakvi automobili stvoreni su da maksimalno “uđu pod kožu” svojim vlasnicima i istovremeno to svima uokolo jasno daju do znanja. Dakle ako ste posebni, ovo je automobil za vas. A svi smo “posebni” dakle to je automobil za sve nas, no sada već idemo u demagogiju uspješnosti prodaje koju ćemo ostaviti Opelovim marketinškim stručnjacima. Činjenica je da u doba kada preko društvenih mreža možemo zaviriti u svaki kutak života, onima koji to žele ili im je to način života ovakav automobil jednostavno znači potrebu. Sada smo naveli prednosti ali i mane ovakvog odabira jer postoje naravno i klasični pogledi ili automobili koji ne naginju takvom pogledu na život, no takvi neka preskoče ovaj članak, jer Adam nije automobil za njih. Naravno, dizajn, luksuz, personalizacija i hvaljenje nečim što imate samo vi i nitko drugi nikada nisu bili jeftini, tako da ne treba čuditi što je cijena Opel Adam-a veća nego Corse. Ipak, Opel ima posebnu cijenu za verziju sa opremom Jam i benzinskim motorom od 1,2 litre sa 70 KS koja je nešto manja od onih “Adamovih” oubičajenih, dakle skupih ... Vidite da ne štedimo Opel u pogledu cijene ali niti kudimo ponudu koju pruža ovaj automobil i koja je u svakom slučaju posebna.

Sa međuosovinskim odstojanjem od 2,3 metra Adam spada naravno među manje automobile u klasi. Vrata su vrlo velika i široko se otvaraju, tako da je omogućen lak ulazak u automobil iako to koji put u uskim prostorima predstavlja i poteškoću. Ovisno naravno tko i kako vrata otvara. Putnici na zadnjim sjedalima neće se morati previše razgibavati zahvaljujući “katapult” prednjim sjedalima koja im ostavljaju dovoljno prostora. Osjećaj prostranosti dolazi prije svega radi visine kabine i velikog prednjeg stakla koje je izraženo nagnuto. Dakle za automobil ovakvih gabarita unutarnji prostor je vrlo širok i u Adam se mogu smjestiti i oni koji nisu imali problema sa rastom. Otraga je kako smo i naveli priča dosta dobra za automobil ovakvih gabarita i ako se prednja sjedala malo pomaknu prema naprijed otraga će stati relativno komforno dva odrasla putnika, barem na kraće relacije. Izgled automobila u obliku “kutije” osigurao je i dovoljnu unutarnju visinu, tako da se ljudi prosječne građe na zadnjim sjedalima mogu smjestiti sasvim udobno. U skladu sa dimenzijama automobila, prtljažnik je prilično skroman (170 litara), što znači dovoljan za lagani šoping, a spuštanjem naslona zadnjih sjedala dobit ćete 665 litara dodatnog korisnog prostora.
Uz kratko međuosovinsko rastojanje, ovaj automobilčić “navija” za nagle promjene pravca i iako se radi visine malo naginje, munjevito mijenja pravac i vrlo spremno i precizno prati upravljač. Adam je dobro izbalansiran, i kada prijeđete granicu prijanjanja na što vas pomalo i vuče, nećete dobiti nekontrolirano klizanje. Blago proklizavanje na svim kotačima bez naglih reakcija pozitivno je za one koji su skloniji učestalim mijenjanjima pravca. Upravljač je vrlo direktan i servo pojačivač u Sity modu je malo je pretjerano nabrijan tako da volan možete okretati doslovno malim prstom s čim nismo u potpunosti sretni jer je to u mnogim situacijama dvosjekli mač. Posebno ako imate neiskusnog vozača sa premalo kilometara iza sebe. Ovo je sa druge strane idealno za gradsku gužvu i parkiranje. Adam je dosta tvrd na neravnoj površini i idealno bi bilo da je ovjes za nijansu mekši te da bolje upija udarne rupe i uzastopne neravnine. Ovako na našim kolnicima gdje su neravnine gotovo stalna pojava Adam koji puta poskakuje poput malog izgubljenog klokančića. Motor od 1,2 litre, snage 70 KS je najskromniji u ponudi no dovoljno elastičan za vožnju po gradu. Na otvorenoj cesti ovo nije slučaj i osjeća se nedostatak snage te je za normalnu vožnju ovaj motor potrebno često tjerati u previsoke okretaje i držati pun gas. To izaziva osjećaj nelagode u vožnji no iznenađujuće je da kada ste prisiljeni na ovakav stil vožnje radi nedostatka snage, potrošnja neće pretjerano porasti. Sveukupni prosjek na našem testu iznosio je 7 litara uz napomenu da je veći dio testa automobil proveo u gradskoj vožnji. Na otvorenom potrošnja pada ispod 6 litara što je za ovakav autić isto malo “too much”.
Uz brojne pakete opreme i dodatnih mogućnosti, Opel vam može garantirati da praktično neće postojati dva ista Adama. Za početak, možete birati “karakter” automobila. U zavisnosti od kombinacija boja i ukrasa, kao i materijala možete izabrati i jedan od bezbroj stilova uređenja vašeg automobila. Svaki od njih ima barem još jedan dodatni stupanj posebnog uređenja tako da što se tiče posebnosti koju smo istakli na početku ukoliko vam je to presudno u životu, imat ćete doista “samo vašeg Adama”. Nama bi bilo važnije da na otvorenoj cesti nismo skoro izašli iz automobila i poželjeli ga malo pogurati da bolje vuče, ali zato možete odabrati jači i naravno skuplji motor uz još veću potrošnju. Na raspolaganju je i dvanaest osnovnih boja koje se opet mogu kombinirati sa jednom od tri boje krova. Dakle Adam bi po nama trebalo kupiti prije godišnjeg odmora jer ćete tamo imati dovoljno vremena da iskombinirate ono što nikome drugom na svijetu još nije uspjelo. Šalu na stranu, Adam je posebni automobil za posebne kupce, a kako smo na početku rekli svi smo mi posebni pa ...
Adam 1,2 Ecotec Jam
Motor: zapremina 1229 ccm, snaga 51 kW (70 KS) pri 5600 o/min, maks. okretni moment 115 Nm pri 4000, mjenjač ručni petstupnjeva, Dimenzije: 3700/1805/1485 mm, međuosovinsko odstojanje 2310 mm, prtljažnik 170/665 l, spremnik goriva 38 l, težina 1086 kg, gume 195/55 R16, Performanse: maks. brzina 165 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 14,9 s, potrošnja 4,3/5,3/7,2 l/100 km, emisija CO2 125 g/km Oprema Standard: ESP, TCS, ABS, EBD, BAS, šest zračnih jastuka, manualna klima, električni podizači prozora, tempomat, kožom obložen multifunkcionalni upravljač podesiv po visini i dubini, radio CD MP3, USB, pet zvučnika, putno računalo, svjetla za maglu, alu-felge 16 inča, vozačevo sjedalo podesivo i po visini.

piše D.H.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.