Subaru WRX STi

sti mala

Subaru WRX STi preuzeli smo od ovlaštenog Subaru distributera u Svetoj Nedelji, - Auto Lončarić.
Velika i prepoznatljiva “škrga” na prednjem poklopcu, ogroman spojler straga i izbačeni blatobrani razlog su zbog kojeg WRX STi odmah upada u oči i kupnjom ovog automobila nikako nećete ostati nezapaženi. Zahvaljujući dodatnom pomaku prednjeg nosača krova prema naprijed ali i nižoj podnici izgled WRX STi-a je od prošlog “ušminkavanja” još elegantniji i robusniji. Nismo si dopustili da nas divovsko krilo zadnjeg stabilizatora previše fascinira te da STi “podignemo u nebo” prije nego ga isprobamo no ubrzo smo shvatili da zadnji spojler nije samo prijetnja ili ukras. Jedinstveni 2,5-litreni bokser motor razvija 305 KS pri 6000 okretaja i 407 Nm pri 4000 o/min. Nije se mijenjao mehanički pogon na sva četiri kotača, kao ni ručni mjenjač sa šest stupnjeva sa kojim do 100 km/h WRX ubrzava za 5,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 255 km/h. Ako bi ovom plavom monstrumu prema izgledu i karakteristikama davali nadimak mogli bi ga od milja nazvati “prirodnim cestovnim grabežljivcem”. Njegovo upravljanje je suludo brzo, bolje rečeno lasersko. Kočnice drže kao lude, a gledanje u asfalt prilikom ubrzanja izaziva bol u sljepoočicama. Tako bi brutalno na prvi pogled opisali vožnju prvih nekoliko kilometara. Iako je snaga ostala ista, a većina poboljšanja prilikom zadnjeg dotjerivanja otišla na podvozje, STi pršti od razmetljivosti. Osjeća se dodatna jačina podvozja i strukture tijela automobila. Upravljanje je doista brzo i direktno tako da WRX ipak traži malo usklađivanja sa vozačem i ne može baš svatko odmah voziti ovakav automobil. Super Sport ABS Brembo kočnice na kojima se tijekom vožnje može podesiti tlak kočenja na svakom stražnjem kotaču, rade učinkovito i gotovo da ste jednako fascinirani ubrzanjem kao i kratkoćom zaustavljanja. Pogled kroz retrovizor u gigantsko krilo zakovano u prtljažnik čini vas svemoćnim i opasno se zanesete kada imate ovakvog igrača u rukama. Kao što ste primijetili nova generacija nema dodatak snage (po nama mu je i ovo previše) ali je dotjerivanjem mehanike i elektronike sada ipak još brža. Kada se malo naviknete i STi počnete gledati kroz njegovu prizmu brzine, primjećuje se da mu na početku treba djelić sekunde “za buđenje” što mu zamjeraju strani testovi smatrajući to nedostatkom snage. Tromost traje doista kratko, toliko koliko turbini treba da počne doslovno bljuvati snagu a tada se WRX pretvara doslovno u čudovište. Dakle bez obzira što je snaga u odnosu na prijašnju verziju ostala ista WRX STi djeluje eksplozivnije tvrđe i poslušnije, a u zavojima daleko oštrije i stabilnije. Tajna je što je Subaru preskočio puko nabrijavanje konjima koje je obično svima prvo na pameti u ovakvim automobilima i puno uložio u novu platformu te temeljito dotjerao ovjes. Iako je zadržao klasičnu konfiguraciju (McPherson sprijeda, mulitlink straga) svaka spona, amortizer, opruga i stabilizator dodatno su ukrućeni, čime je otpornost na uvijanje povećana za osjetnih 40 posto. Dodamo li tome super izravni upravljač (omjer je sa 15:1 skraćen na 13:1) dobivamo osjećaj vožnje koji smo pokušali dočarati na početku. Osjećaj dodatne snage i pokretljivosti dolazi zahvaljujući integralnom pogonu s tri samoblokirajuća diferencijala koji vozaču u svakom trenutku daju na raspolaganje baš svih 305 KS. Stabilnosti i brzini u zavojima pridonosi i aktivna raspodjela okretnog momenta (Active Torque Vectoring), te mehaničko-elektronički središnji diferencijal koji snagu u djeliću sekunde prenosi na kotač koji najbolje prijanja uz podlogu (DCCD). Elektronika očitava sve važne podatke, od zakrenutosti upravljača do bočnih ubrzanja i broja okretaja motora prije nego li aktivira mehaniku. Istodobno, središnji diferencijal, koji u osnovnoj postavci na stražnje kotače prebacuje 59 posto snage podesiv je u čak tri automatska programa a sve navedeno funkcionira besprijekorno fascinantno i japanski točno!

Sustav SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) omogućuje vam da vozne karakteristike WRX STI-a prilagodite svom ukusu i željama. Uključivši način rada [I], dobit ćete ubrzanje i učinkovitost. Odaberete li sportski način rada [S] dobivate linearan odziv i zajamčenu prilagodljivost svim uvjetima na cesti. A kako biste dobili najviše od turbo-motora odaberite oštar sportski način rada [S#]: njegove značajke su trenutno ubrzanje i precizna kontrola raspona okretaja u minuti.

Smješten tako da je uz minimalno skretanje pogleda pregledan i kada ste u pokretu, višenamjenski zaslon pruža različite podatke kojima pratite vožnju. Vrlo korisne informacije kao npr. pritisak turbine dostupne su u svakom trenutku.

Zahvaljujući kratkoj putanji poluge, glatkom odzivu te kožom obloženoj glavi 6-stupanjski ručni mjenjač omogućuje vam da uživate i u najmanjem pokretu mjerača okreta motora. Kako mijenjate brzine tako dobivate najviše od okretnog momenta motora i uživate u performansama svog WRX STI-a, a istovremeno ga čvrsto držite pod kontrolom.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.