RENAULT TALISMAN

Talisman prva mala

"Moderni 4 Control sistem druge generacije ima tri stupnja podešavanja i nevjerovatno utiče na automobil. Masivna limuzina skreće kao da je igračka, a mijenja pravac kao morski pas. Ni sportske verzije manjih i nižih klasa nisu ovako upravljive i zanimljive za vožnju. 4 Control sistem dolazi standardno uz “Initiale Paris” nivo opreme, ali ga svakako preporučamo uz nadoplatu koja iznosi oko 15.000 kn. Čini se dosta, ali vjerujte vrijedi svaku lipu"

Renault je napravio veliku smjenu svojih igrača na terenu i to u najvišoj klasi. Laguna je otišla u povijest, a na velika vrata ušao je Talisman, koji je veći, dojmljiviji i najvažnije, zamišljen da pokrije dva tržišna nivoa.
Talisman izgleda glamurozno i sa puno stila. Treba odvojiti luksuz i stil, jer se luksuz lako može dobiti kompilacijom najmodernije tehnike i kvalitetnih materijala, dok je stil nešto što dolazi iz duše dizajnera i nije ga baš jednostavno (i jeftino) postići. Renault je očito vrlo ponosan na svoj novi dizajnerski pravac. Prednji dio sa zaobljenim svijetlima vrlo je prepoznatljiv i upečatljiv, a u stopu ga prati i stražnjica koja je doista napravljena kao po uzoru na neki fotomodel. Ne čudimo se što je Renault odlučio da prednja i zadnja svijetla budu upaljena tijekom dana, što nije baš uobičajeno, jer stražnji dio automobila je zaista posebno odrađen. Pored dimenzija, Talisman je potpuno drugačije pozicioniran u odnosu na limuzine prethodne generacije. Stil i luksuz u unutrašnjosti je takav da Renault prvi puta kuca na vrata premium segmenta u pravom smislu riječi. Ukratko, kada otvorite vrata prizor koji vas zatiče je sjajan. Kvalitetna koža, drveni umetci svijetle boje, ugodna ambijent svjetla, kao u najboljem salonu prestižnog golf kluba. U Talismanu se sjedi nešto više nego u Laguni a položaj je nešto manje opuštajući i sportskiji nego ranije, ali je i dalje vrlo udoban. Položaj vozačkog sjedala ima nebrojeno mogućnosti podešavanja i vozač se bez obzira na visinu može se smjestiti kako god poželi. Preglednost naprijed i sa strane nije najbolja, jer vrlo široke uzdužne “prečke” A stupa krova od vas traže da se i pri najjednostavnijim skretanjima na neki način izvijete iz pozicije za normalnu vožnju. Pomalo je naporno da u uskim zavojima morate “ustajati” iz sjedala kako bi provjerili tko vam ide u susret no to nažalost nije mana samo Talismana. Pasivna sigurnost ipak je imperativ. Kad smo već kod preglednosti dodatni minus je što visoki nasloni na zadnjim sjedalima i široki krovni nosači kvare pogled i straga. U vožnji unatrag vaš saveznik su veliki retrovizori, kao i senzori koji vas upozoravaju na vozila u mrtvom uglu. Napominjemo da je ovaj sistem u standardnoj opremi našeg testiranog automobila. Prethodne generacije Renaulta (Laguna3...) bili su zamišljeni puno minimalističnije od Talismana. Komande klima uređaja npr. mogli ste pokriti prstima šake, no u Talismanu sve je raskošno i prostrano. Ono što posebno “bode u oči” je veliki uzdužno postavljen touch screen color monitor od 8,7 inča koji na prvi pogled izgleda ogromno. Korištenje info sustava R-link2 nije previše lako, ni intuitivno. Čak i ako ste navikli na moderne sustave morate posegnuti za uputstvima kako bi ga u potpunosti savladali. Obećavamo da se to isplati jer automobil možete stalno voziti po tvorničkim postavkama i nikada nećete uživati u blagodatima koje nudi, baš kao kod vrhunskih televizora ili kućnih audio uređaja. Talisman je prvi od mnogih modernih automobila koji doista drastično mijenja svoj karakter u zavisnosti od postavki koje ste odabrali: upravljač, ovjes, motor, 4control sustav. Od udobne, letargične limuzine sa vrlo mekanim ovjesom koji vas prilikom prelaska preko “ležećeg policajca”
zaljulja i do tri puta, do automobila koji je drugačiji ali se ne odriče komfora, pa sve do oštrog i sportskog čak pomalo naljučenog cestovnog grabežljivca koji jedva čeka gdje će nekoga preteći tako da isti ima osjećaj da se
vozi u rikverc. Jednom riječju fascinantno. Talisman na testu imao je i najbolju opremu. U pitanju je prestižni “Initijale Paris” oznaka koju Renault čuva samo za posebne prilike. Ovaj nivo opreme ne odnosi se samo na sadržaj unutrašnjosti,
već i na vanjski izgled i mehaniku.
Krenimo izvana: tu su kotači od 19 inča, 4control sustav, kao i LED farovi sa automatskom kontrolom dugih svjetala. Unutra nas čekaju kožna sjedala sa grijanjem, hlađenjem i električnom kontrolom položaja u tri različita nivoa.
Možete namjestiti i dužinu dijela na kojem sjedite što je itekako važno onima koji su “predugih” ili “prekratkih” nogu. Da ne zaboravimo, i vozačko i suvozačko sjedalo imaju masažu sa tri moda rada u više brzina i jačina. Tu je i “R Link 2” sistem sa svojim neobično orijentiranim monitorom, Sent sistem, otvaranje prtljažnika “mahanjem noge”.Automobil koji smo vozili pokreće najjači turbo-dizel u ponudi. Agregat zapremine 1,6 litara sa dva turbo punjača razvija maksimalnu snagu od 160 KS i maksimalni okretni moment od 380 Nm. Ovo su brojke koje su bolje od osnovne inačice dvolitrenog dizelaša iz Lagune. Unatoč velikom smanjenju zapremine, elastičnost i upotrebljivost gotovo da i nisu manji. U ponudi su i verzije sa čeličnim naplacima od 16 inča te manjim centralnim monitorima. To su razlozi radi
kojih ocjena Talismana koja je zasigurno čista petica vrijedi samo
za ovu vrhunsku verziju koju smo predstavili.
Ipak, osnov svega kada se i “skine” sav luksuz je na vrlo primjerenom i viskom nivou, pa ne vjerujemo da će jeftinije verzije jako podbaciti. Cijena začudo nakon toliko hvaljenja nije prepaprena. Sav raskoš koji smo opisali košta 286.000 Kn sa
svim davanjima, a početna cijena Talismana je 172.900 Kn.

Renault je u Talismanu omogućio možda najširu personalizaciju sa kojom smo se do sada susreli. U pitanju je šest profila u kojima možete namjestiti sve parametre, počevši od položaja sjedala i retrovizora, preko vrste masaže, vrste podešenosti volana, motora, mjenjača
i 4 Control sistema, pa sve do boje i načina rada ambijentalnog osvijetljenja.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.