VOZILI SMO NOVU IMPREZU

Impreza prva mala

Predstavljena je NOVA SUBARU IMPREZA. Pričalo se svašta, od toga da je to korak unazad, do toga da je automobil više nego dobar pa smo među prvima sa velikom radoznalošću iščekivali ovaj test.
Impreza na testu sa najbogatijem paketom opreme odmah je ostavila puno bolji dojam od onog na fotografijama i vrlo brzo nakon kretanja uvjerili smo se da je Subaru sa novom Imprezom napravio izvrstan posao, puno bolji nego što su mnogi očekivali.
Izgledom to je elegantni automobil sa 5 vrata te sportskim duhom i dopadljivim agresivnim dizajnom.

Posebno sa prednje strane gdje suženi farovi sa naglašenim “jagodicama” robusno završavaju poklopac motora. Dojam s prednje strane dodatno naglašava šesterokutna rešetka prednje maske.

Stražnja svijetla u skladu su sa sniženim i širokim zadnjim dijelom koji također daje moderan i sportski štih. Šećer na kraju su spotski i efektni alu naplatci od 16 ili 17‘‘. Dobra “pogođenost” Impreze ne leži u snazi već optimalnoj ravnoteži najnovije tehnologije, niske i sigurne udaljenosti od podloge, te obilja prostora, sigurnosti i užitka u vožnji koju ovaj automobil pruža. Japanci to zovu  konceptom “Užitka i mira uma” a slobodno prevedeno značilo bi pametnu i ekološki besprijekornu kombinaciju suvremenih tehničkih rješenja i sigurnosti te zabave u vožnji.

Dakle sve ono što nam u biti treba u životu a što su općenito gledano na istoku spoznali davno prije nas europljana. Zasigurno i radi toga cijeli niz pomoćnih sustava koji rade besprijekorno pomažu vozaču u Imprezi da se osjeća neopterećen vožnjom koja je jednostavna i lagana poput povjetarca, a istovremeno sigurna i praćena budnim okom moderne tehnologije u svakom djeliću sekunde.

Subaru Impreza postavljena je na novu Subaru Global Platformu (SGP) i
očuvanje je boxer “arhitekture” ili tehnologije koja je uz 4x4 pogon glavno obilježje svih Subaru automobila.

Tako je ionako nisko težište motora spušteno dodatnih 5 mm čime se postiže neupitno poboljšanje upravljivosti i stabilnosti automobila, kao i dodatna udobnost u vožnji.

Ujedno je povećana krutost čime se dobila dinamičnost i performanse sportskog automobila iako to Impreza u osnovi nije. Kombinacija SGP platforme s novom strukturom šasije i upotreba čeličnih ploča visoke čvrstoće čini apsorpciju energije učinkovitijom, a u slučaju sudara poboljšava performanse i do visokih 40% u usporedbi s predhodnim modelima.
Nadalje u pogledu sigurnosti naglašavamo EyeSight sustav koji vam omogućava sigurnosno upozoravanje svakog nadolazećeg vozila sa obje strane kao i upozorenje na vozila prilikom vožnje unatrag u čiju smo se učinkovitost uvjerili i sami kada smo “na brzinu” i nepažljivo krenuli unatrag i bili na vrijeme upozoreni o nadolazećem biciklisti na mračnoj cesti.

Impreza je dobivši prestižnu nagradu za sigurnost (Grand Prix JNCAP 2016-2017) i ostvarivši najbolji rezultat ikada postignut u testovima (199,7 bodova) potvrđeno jedan od najsigurnijih automobila na svijetu.

EyeSight paket uključuje između ostalog i cijeli niz drugih sigurnosnih sustava, npr. pomoć pri samom upravljanju, upozorenje kod napuštanja trake, pomoć prilikom naglog kočenja, otpornost prednjih naslona za glavu na jake trzaje, bočne zračne jastuke na strani vozača i suvozača, zračne zavjese (naprijed i straga na obje strane), zračni jastuk za koljena vozača ...
Dakle sada se vidi što je nova Impreza koja sa nekadašnjom starom “trkaćom” Imprezom po kojoj je Subaru postao slavan diljem svijeta i nema baš previše zajedničkog, što i nije čudno nakon toliko godina stalnog razvoja tehnologije.

Posebnu pozornost Subaru je kod Impreze posvetio unutrašnjosti koja je nevjerovatno prostrana, pa imate osjećaj da ste nakon vanjskog izgleda sjeli u sasvim drugi automobil u kojem ima mjesta napretek i to u svim smjerovima.
Posebnost unutarnjeg uređenja vidljiva je na svakom detalju i odnosi se na kvalitetno, elegantno i sportsko uređenje svih materijala plastika i premaza. Vozačkim prostorom dominira 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji je jednostavan i intuitivan za korištenje dok je višenamjenski upravljač u obliku slova D malo japansko remek dijelo. Optimalna vidljivost, dobar položaj vožnje, i opet sigurnost na prvom mjestu.

Mogli bi početi nabrajati nagrade koje je Impreza dobila za unutarnje uređenje no shvatili ste i do sada da je ovo automobil koji je u svojoj klasi odrađen besprijekorno i do samog savršenstva.
Jedini motor koji smo već spomenuli je Boxer 1.6i DOHC, 16 ventila, s višestrukim redoslijedom ubrizgavanja, Euro6, snage 84kW koji daje maksimalni okretni moment od 150 Nm pri 3.600 o/min.

Prednost motora je uglađenost i vrlo tihi rad bez vibracija i buke. Na ovu pogonsku jedinicu spaja se izvrsni Subaru automatski Lineartronic mjenjač optimiziran u izvedbama.

Mali nedostatak snage koji se osjeća pri pretjecanjima i na jačim uzbrdicama motor nadoknađuje većim brojem okretaja u suradnji sa izvrsno ugođenim mjenjačem, no ipak bi u ovom prestižnom automobilu uskoro rado vidjeli i motor jače izvedbe. Postoje tri nivoa opreme a to su PURE, STYLE i STYLE NAVI. Cijena testnog modela (STYLE NAVI) sa uključenim porezom iznosi 220.207 kn.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.