VOZILI SMO SUBARU XV 2.0i STYLE NAVI

XV mala

Kada bi novi XV opisivali stereotipno kako obično počinju testovi nazvali bi ga srednje velikim, tipično japanskim SUV automobilom. No, kada ste u raznim inačicama ovog automobila prešli više tisuća kilometara i pored većeg Subaru Forestera i više nego dobre nove Impreze te ostalih Subaru modela odabrali da se zaljubite baš u XV ovakav početak zvuči bolno i prejednostavno. Zašto? Subaru XV pogođen je “Do daske”. Niti preveliki, niti premali, dovoljno udaljen od podloge, predobar na off road podlozi a istovremeno tiši i ugodniji od limuzine na auto cesti. Još k tome krajnje siguran, aktivnih modernih linija i savršeno pouzdan. Kao da imate nešto što bi po performansama dobrog automobila trebalo sve susjede na više minuta priljepiti za prozor, a istovremeno sav svoj glamur i raskoš pomalo krije i ne odaje svoju kvalitetu čim stavite ključ na stol u kafiću. Svi znaju da je dobar i poseban a nije lažna ikona ili prerazvikana marka koju vidimo baš na svakom uglu. Jednostavno je poseban. Izgledom, osjećajem vožnje, mirisom i onim što kuca u njemu kada stisnete gumb za startanje.
Ovaj je uvod vjerujte, XV zaslužio!
Novi japanski SUV sada se protegnuo na 447 cm i još se bolje ponaša na cesti od svojih prethodnika a koristi istu SGB platfomu kao i nova Impreza. Kao i kod svih Subaru modela pogon je naravno na svim kotačima. Kada pričamo o konkurenciji mogli bi navesti Nissan Qashqai ili Suzuki Vitaru no smatramo da je Subaru XV znatno ispred u pogledu sigurnosti i svojih off road mogućnosti. Izolacija buke i u prvom redu sigurnost glavni su aduti XV-a, posebno sada kad se serijski isporučuje EyeSight sustav koji uz pomoć digitalnih kamera prati i upozorava na sva nadolazeća vozila, nadgleda cijelu sliku događanja oko automobila te osim zvučnog i svjetlosnog upozorenja napuštanja trake, po potrebi potpuno autonomno koči odnosno zaustavlja automobil. Kao rezultat toga recimo da Subaru XV ima svih pet Euro NCAP zvijezdica, a proglašen je i najsigurnijim automobilom u klasi. Kao što smo naveli sve verzije imaju pogon na svim kotačima i posjeduju X Mode sustav koji prilagođava rad motora, prijenosa i kontrole proklizavanja. Ta kombinacija kod XV-a funkcionira provjereno, japanski točno i besprijekorno te omogućava svladavanje najvećih zahtjeva ili prepreka u vožnji.
Naš testni model posjedovao je “Style Navi” opremu koja za razliku od “Premium-a” nije imala strujom pokretano vozačko sjedalo, kožna sjedala i električno otvaranje krovnog prozora no automobil je i sa ovom opremom izgledao doslovno besprijekorno. Iako vizualne promjene kod novog modela nisu drastične XV izgleda predobro. Odmah se primjećuju vrlo ukusna dnevna LED svjetla kao i unutrašnjost koju pored 8-inčnog zaslona osjetljivog na dodir krase još bolji i kvalitetniji materijali. Narančasti ukrasni šavovi decentno ističu detalje upravljača, sjedala, tapeciranih obloga i ručice mjenjača. Svi detalji počevši od krovnih nosača pa do sportskih kromiranih papučica, unutarnjih materijala koji su vrhunske kvalitete te iznimno udobnih sportskih sjedala čine kvalitetnu cjelinu koja se osjeti odmah kad sjednete u automobil.Čak je i izlaženje iz vozila koje je odignuto od podloge olakšano i idealno za one koji nemaju ambiciju ležati u automobilu ali ipak žele jako dobro “ležati” u zavojima. Doista bez zamjerke.
U ponudi motora su dva bokser benzinca (1.6 od 114 KS i 2.0 od 156 KS) kod kojih je u odnosu na motore iz prethodne generacije izmijenjeno čak 80% dijelova. Snaga se prenosi putem dorađenog automatskog mjenjača CVT Lineartronic, koji predstavlja jedini izbor budući da ručni mjenjač nije u ponudi. Slabija verzija motora od 114 KS pokazuje solidne perfomanse posebno uz pomoć odličnog CVT mjenjača koji vožnju ovim motorom potpuno prilagođava ponuđenoj snazi i sasvim “pokriva” eventualni nedostatak kod jačih ubrzanja ili pretjecanja. Naša snažnija verzija sa vatrenim 2,0 bokser benzincem je “med i mlijeko” u svim situacijama bez obzira na njihovu težinu i zahtjevnost pa bi onima koji očekuju besprijekorna ubrzanja i jaki odaziv na papučicu gasa svakako preporučili jaču verziju motora. Dapače vožnja sa 2.0 benzincem koji bez pogovora odgovara na sve vaše zahtjeve a pri tom ga jedva čujete u kabini, pretvara se u malo savršenstvo u kojem jednostavno morate uživati. Potrošnja na testu je više nego prihvatljivih 7,3 litre no moramo reći da automobil ovoga puta nismo previše imali van asfaltne podloge.
Cijena osnovnog modela s paketom opreme “Pure” košta 194.425 kn, a testnog modela sa paketom opreme Style Navi 246.105 kn. Stojimo iza toga da je to za ovaj automobil kojeg smo upoznali doista do najmanjih detalja u odnosu na konkurenciju ili one koji se tako nazivaju - izvrsna cijena.
Ako se vratimo na početak ovog članka shvatit ćete da je Subaru XV automobil koji ima dušu a svi vozači koji barem malo znaju što to znači osjetit će to odmah kada u njega sjednu. Zato vam preporučamo da odradite probnu vožnju u jednom od ovlaštenih prodajnih salona i sami osjetite ono o čemu pišemo u ovom testu.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.