DACIA SANDERO STEPWAY

Dacia prva mala

Dacia. Kod mnogih s razlogom niskorangirana, ali u zbilji i današnjim teškim vremenima, za mnoge istovremeno velika pobjednica. Predstavljamo drugu generaciju Dacie Sandero Stepway. Automobil koji smo relativno kratko imali na testu poznat nam je iz prethodnih inačica i nije se drastično promijenio. No, kako smo i u prošlim brojevima sve bolje pisali o Daciji očito je da se ovaj rumunjsko-francuski izdanak možda nije istakao prilikom rođenja, ali tempo napretka je nakon toga postao gotovo impresivan. Tome pridonosi činjenica da vremena za kupnju novog automobila nisu baš ružičasta pa Dacia Sandero postaje barem u okrutnoj zbilji koja nas okružuje prava ljepotica. Nekada skromna i ružna, Dacia koju su mnogi u početku uspoređivali sa zahrđalim ružnim pačetom nije se baš pretvorila u prekrasnog labuda no pogleda a i želja je sve više.
Dakle za nijansu skuplja ali i izgledom atraktivnija Stepway verzija može se pohvaliti nešto robusnijim off-road izgledom ali ne i dodatkom poput 4x4 pogona. To je za Daciu ipak još preveliki luksuz pa kako smo u uvodu i pisali možemo reći da je ovaj automobil sada u usponu i to negdje u rangu prištićima obljepljenog pubertetlije od kojeg se uskoro mnogo očekuje. Daciju Stepway karakteriziraju (ako to možemo tako nazvati) terenski dodaci tipa krovnih nosača, te zaštitne plastike na donjim dijelovima branika ali i povišeni odmak od tla u odnosu na klasičan Sandero. Na prvi pogled dovoljno da privuče pažnju onih skromnijeg pogleda. Mogli bi skratiti pa reći onu poznatu “Koliko para toliko muzike”.
Od dodataka na testiranom modelu je i paket opreme Black&White koji između ostalog donosi tempomat sa mogućnošću limitiranja brzine, 16 inčne tamne naplatke, sportske presvlake na sjedalima te navigaciju. To je nažalost sve što vam Dacija trenutno može ponuditi, no još jednom nemojte zaboraviti čarobnu riječ, a to je cijena. I pored pomalo šaljivog  tona kojeg se ne možemo otresti kad je Dacia u pitanju unutarnje uređenje nas je prilično ugodno iznenadilo. Plastika istina nije kvalitetnija “na dodir” ali zato barem izgleda puno bolje nego prije. Isto vrijedi i za sjedala koja su i dalje premekana i mogu ih podnijeti samo oni koji imaju idealnu magnetsku rezonancu kralježnice. Međutim i ovdje se vidi mikroskopski napredak a to su bočne podrške koje prije uopće nisu postojale pa ste prilikom vožnje imali osjećaj da ste u fotelji koju imate u dnevnom boravku i da ćete u zavoju izletiti kroz prozor, a to sada više nije slučaj. Sjedala se sada mogu i puno bolje namjestiti po visini. Detalj koji je za svaku pohvalu je upravljač presvučen kvalitetnom kožom koji je napokon punog obima i više nemate osjećaj da će vam skliznuti iz ruku. Poradilo se i na detaljima pa su tako upravljačka ploča i ventilacijski otvori uokvireni narančastom bojom, a na raspolaganju vam je touch screen ekran dijagonale sedam inča. Iako se ovdje radi o modelu koji spada u takozvani B segment u njega se sasvim solidno mogu smjestiti četiri odrasle osobe, a kapacitet prtljažnika iznosi zadovoljavajućih 320 litara.
Pod prednjim poklopcem je poznati 1,5-litreni dCi turbo dizel sa 90 KS koji nas je ugodno iznenadio mirnim i tihim radom. Čak smo na početku testa na kratko pomislili da vozimo benzinac. Početnom prepoznavanju motora nije pomogao ni brojač okretaja u kojem nema crvenog polja i krajnji broj je 7.000. Ipak jačim gasom uspjeli smo shvatiti i osjetiti 220 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je bio jasan znak da imamo posla sa dCi agregatom koji je uparen sa ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Utisak u vožnji je bio... očekivan. Ovjes je više prilagođen lošijoj cesti nego nekom bržem prolasku kroz zavoje, a osjećaj na upravljaču je pomalo “težak” što nam se svidjelo i mislimo da “paše” automobilu ovog tipa. Probali smo uvidjeti nepredak u naginjanju prilikom prolaska kroz zavoje koji je kod prošlog modela bio na rubu katastrofe, no nismo u tome baš uspjeli. Dapače, da smo još malo forsirali najvjerojatnije bi završili na krovu pa smo zaključili da će tu sitnicu Dacijini stručnjaci popraviti u nekim od idućih pokušaja. Dosta veliki prigovor mogli bi uputiti i dužini stupnjeva prijenosa koji bi trebali biti kraći i prilagodljiviji kao i upravljaču koji je zaboravio prenositi informacije od ceste do vozača. Nadamo se da amnezija nije dugotrajna i da će se i to uskoro popraviti.
Cijena testnog modela je 110.000 Kn što moramo priznati za novi automobil pod garancijom nije puno. Sve u svemu Dacia bez obzira na mane koje nisu baš zanemarive polako ali sigurno postaje sve bolji i konkurentniji automobil posebno u ova ne baš bajna vremena i gotovo smo sigurni da će se uskoro naći u utakmici sa markama s kojima trenutno nije u istoj ligi.

TEHNIČKI PODACI
Dacija Sandero Stepway 1.5 dCi 90
Motor: 4-cilindra, turbo dizel
Zapremina: 1.461 ccm
Snaga: 90 KS pri 4.000 o/min.
Okretni moment: 220 Nm pri 1.750 o/min.
Pogon: prednji
Mjenjač: 5 - stupnjeva, ručni
Ubrzanje: 11,8 sek.
Maksimalna brzina: 167 km/h
Dimenzije: 4.081/1.733/1.618 mm
Osovinsko rastojanje: 2.590 mm
Prtljažnik: 320/1.200 litara
Potrošnja: 6 litara
Rezervoar: 50 litara
Cijena: 110.000 Kn


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.