TOYOTA C-HR - LAŽNA ZAVODNICA

Toyota

Već stvarno dugo nismo vidjeli automobil tako dobrog i originalnog izgleda kao što je Toyota CH-R. Mnogi njeni ljubitelji sa gađenjem su gledali na pojedine dizajnerske promašaje posljednjih desetak godina a sada konačno pred sobom imaju daleko najljepši crossover u klasi. Dizajn je daleko ispred svoga vremena i kada je vidite na cesti jednostavno je se ne možete nagledati. No, to je velika zamka. Hoću reći ako vas prekrasne linije ovog originalnog automobila zavedu i ako nasjednete - nadrapali ste.

Potrošnja je kao prije petnaestak godina, minimalna na testu 9,6 litara, a prosječna čak i preko 12 litara. Dakle, počelo je ogovaranje ove ljepotice i to doista sa punim pravom. Kao da se zaljubite u predivnu djevojku koja osim te dobre osobine nema skoro niti jednu drugu. To me neodoljivo podsjeća na suprugu jednog od danas najkontraverznijih predsjednika koja osim šepurenja po aerodromskoj pisti i nema neku drugu konkretniju svrhu.

Toyota izuzetno reklamira model CH-R što isto govori da je ovdje mnogo toga raštimano. Kao reklama za Coca colu bez šećera, jedno od najnezdravijih pića na kugli zemaljskoj. No živimo u svijetu prijevare, duhan i crno vino proglašavaju se najstrašnijim stvarima na kojima treba puniti državnu blagajnu, a šećer i Mc Donald’s potiho pokapaju više ljudi nego svojedobno bubonska kuga.

Slično je i sa sankcijama jer kao što neke država radi dobiti gotovo i ne kritizira tako i novinari o CHR-u pišu nerealno, uglavnom radi toga da ne izgube Toyotinu reklamu. Sva sreća da naši novinari nisu baš neki klasični marketing “direktori” koji se prodaju za svaku kunu, pa ćemo o ovoj Toyoti napisati ono što i zaslužuje. To nikako ne znači da ne trebate kupiti ovaj automobil ako vam se sviđa jer izgledom je stvarno poseban pa ako ga želite samo radi toga, nitko vas tako i tako neće uspjeti odgovoriti.

Činjenica je i da ukoliko zarađujete toliko da ga u potpunosti možete otplatiti za manje od godinu dana ne treba vas previše brinuti zašto ste kupili najljepši i ujedno najgori crossover u klasi. CH-R je u biti samo loša kopija Honde HR-V. Pomalo sramota za jednu kompaniju koja je praktično stvorila SUV prije tri desetljeća. Da stvari budu još gore Toyota je najbrže najavila prestanak proizvodnje dizelaša, tobože zbog ekologije a zapravo se pokazalo da motori koje su reklamirali kao da su BMW-ovi (BMW ih nikada nije ugrađivao u svoje modele) jednostavno nisu dovoljno dobri.

Dok Peugeot i Citroen proizvode BlueHdi motore koji zagađuju daleko manje od najmodernijih benzinaca, Toyota gotovo u potpunosti okreće glavu od europskog tržišta. Ok, nije jedina japanska tvrtka koja je bazirana uglavnom na prodaji u SAD-u i Japanu gdje su zakoni o emisiji štetnih plinova puno tolerantniji nego u Europi, ali postavlja se ključno pitanje čemu uopće služi ovakva vrsta hibridne tehnologije osim povećanju mase i potrošnje?

Prostor na zadnjim sjedalima u CH-R-u dovoljan je samo za djecu do pet godina ili za kućne ljubimce do petnaest kilograma težine. Vozne osobine su doslovno najgore u klasi, a cijena istovremeno paprenija od mađarskog gulaša. Ako uz to odaberete i malo bolju opremu, morat ćete odvojiti cijelo malo bogatstvo. Zato nije pretjerano reći ukoliko ste stvarni ljubitelj Toyote, bolje bi bilo da odaberete stari RAV4. Naravno, ako baš ne želite pokloniti povjerenje puno boljoj Hondi H-RV ili Nissanu Qashqai.
U biti, kakva šteta, jer CH-R izgleda toliko privlačno i originalno da nema nikakvog spora oko najviše ocjene za dizajn, no za ostale osobine ovog automobila ocjene bolje da ne postoje.
Kapacitet NiMH baterija je 6,5 Ah. Masa vozila je od 1380 do 1460 kilograma zavisno od opreme, a maksimalna brzina je nešto preko 170 km/h, uz poprilično velik otpor zraka - 0,32.

Prosječna potrošnja oko 12 litara na 100 kilometara a uz to je buka pri brzini od 160 km debelo prejaka i vrlo brzo gadno umara. Poslije par sati vožnje osjećate se kao pregaženi, za razliku npr. od Subaruovog XV-a, gdje smo nakon 700 km gotovo bez stajanja izašli kao da se nismo ni vozili. Spomenimo samo još jednu u nizu super gluposti, hibrid je dostupan samo sa prednjim pogonom. Unutrašnjost je zadovoljavajuća a ergonomija vozačkog sjedala podnošljiva ako ne pretjerujete u zavojima.

Sjedala su nisko pozicionirana što nam se nije svidjelo no možda netko voli sjediti “na podu”. Tako valjda ima osjećaj da je u Formuli 1, barem dok ne uđe u prosjećan zavoj i naglo se ne probudi. Na žalost, suvozačevo sjedalo ne može se podešavati po visini pa će vaš suvozač skoro pa udarati glavom u strop, posebno ako je rodom negdje iz Dalmatinske zagore. Istovremeno će gledati u vizir za sunce i propustiti svu ljepotu Lijepe naše što je isto prilično loše.

Uglavnom kada malo bolje analizirate greške su prilično neshvatljive, blesave i gotovo nevjerovatne. Putnici otraga, ako ih ima jer bolje da ih nema, imaju jako malo prostora za koljena a prostor za glavu zbog zakošenog krova je najmanji u klasi pa imate osjećaj kao da sjedite u Mazdi MX5 gdje se barem možete spasiti tako da otvorite krov.

Za usporedbu u Hondi HR-V sjedi se puno bolje, ima neusporedivo više mjesta, sjedala su daleko udobnija, i cijena je znatno niža. Zbog malih prozora i visoke linije boka preglednost je dodatno pogoršana. Pogled unatrag praktično ne postoji uglavnom radi širokih stupova krova i malih zadnjih prozora. Rekli bi da zato ljepši spol u ovom automobilu ima dodatnih 30% šansi da prilikom vožnje unatrag nekog dobro napuca.
Motor pije i pije ...
Hibridni sistem je isti kao kod posljednje generacije Priusa. Vožnja hibridnim C-HR-om i nije toliko frustrirajuća, zahvaljujući velikom okretnom momentu, osim što je motor u nekim trenucima nelagodno bučan. Osim toga sa 12 litara potrošnje bez greške je kronični alkoholičar, posebno ako se vozite barem jednim dijelom u gradu.

Zaključak: Toyotu CH-R kupit će svi oni koji silno žele biti drugačiji od drugih, barem po tome koliko su bacili novaca. Danas, u pravoj poplavi crossovera, Toyota igra isključivo na dizajn i uporno forsira svoj hibridni pogon, koji potpuno gubi osnovnu svrhu i smisao smanjenja štetnih plinova, prvenstveno radi enormne potrošnje.

Uz to u automobilu imate ogromnu kancerogenu bateriju koja je još k tome i ekološki opasna. Vožnja po gradu je naporna, mrtvih kutova ima koliko hoćete uz najgoru preglednost i stabilnost u klasi. Osim što je najžedniji, ovaj crossover ima i najmanje prostora za putnike.

Dakle sve što ostaje je ljepota i dizajn koji stvarno ide gotovo nestvarno u budućnost. Pa, ukoliko vam je samo do blic efekta, kupite je i bit ćete faca. Samo nemojte nikome priznati koliko ste je platili.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.