TEST: HYUNDAI SANTA FEE

santa prva

Predstavljamo novi Santa Fe u najskupljoj verziji s jakom dizel mašinom od 200 KS i izvrsnom 8-stupanjskom automatikom i luksuznom opremom. Izvana privlači masivnom izvedbom i specifičnim dizajnom a za volanom je osjećaj daleko bolji nego prije. U najskupljoj opremi Limited Edition, jak i masivan s jedne strane a opet profinjen i skupocjen s druge, moramo priznati da odudara od većine onoga što se može vidjeti u toj klasi.

Gabariti su doista impozantni i možemo reći da je to doista veliki SUV kojeg čim se pojavi ne možete ignorirati. Uz to “prima” i treći red sjedala što je glavni razlog nedostatka Grand izvedbe. Unutrašnjost je znatno poboljšana i materijali su daleko kvalitetniji, kao i sama dotjeranost detalja. To je za Hyundai moramo priznati pomalo novost. Fina izvedba detalja sa lepezom dodataka u serijskoj opremi u kojoj glavnu riječ vodi koža stvara lijep i skupocjen ugođaj.

Daleko je to od nekadašnjeg izgleda prepunog velikih i ružnih prekidača. Hyundai sa ovim modelom te kompletnim multimedijskim i info sadržajem ide ukorak sa digitalnim dobom i  stvara atmosferu profinjenosti i brige za ugađanje i onim zahtjevnijim kupcima. Istina je da neki detalji još uvijek kvare sveukupni dojam kao npr. slabija rezolucija parkirne kamere (standardne i panoramske) koja nije na razini ostale opreme.

Ponegdje još možemo naći zaostale tragove korejskog dizajna od nekoliko godina unatrag no u puno manjoj mjeri nego prije. Stražnji dio automobila mekanih je i smirenih linija, skladno je odmjeren i dobro naglašava masivnost karoserije, no postoji zamjerka u preniskoj poziciji žmigavaca u sklopu branika.
Važan faktor visoke razine komfora je izvrsna zvučna izolacija, koja jednako kvalitetno prigušuje najviše okretaje dizelskog motora, rad ovjesa i nalete vjetra pri visokim brzinama. O prostranosti ne moramo uopće govoriti, ona je besprijekorna i u ovom automobilu osjećat ćete se kao u svojem dnevnom boravku.

Povećan je i prostor prtljažnog prostora na nemalih 625 litara. Platforma i veliki četiricilindarski 2,2-litreni dizelski motor nabrijan je na 200 KS i 440 Nm, znači najjači u ponudi. Skoro pa najbitnija promjena je novi klasični automatski mjenjač sa osam brzina te širi odabir programa rada motora i mjenjača, odnosno odaziva na papučicu gasa.

Od štedljivog Eco režima preko umjerenog Comfort-a i Smart-a pa sve do temperamentnijeg Sport-a možete birati način vožnje ovisno o raspoloženju. Motor je u gotovo svakoj prilici dovoljno jak i raspolaže sa dovoljno okretnog momenta pa se s lakoćom nosi sa masom od gotovo dvije tone. Gas prima mekano uz ugodan otpor papučice a do sto kilometara treba mu manje od deset sekundi. U pretjecanje sa ovim divom mudro je i pored toga ići u modu sport.

Automatski mjenjač sa osam brzina funkcionira iznenađujuće dobro. I kada sportski potjerate ovog nabildanka mjenjač prebacuje dovoljno brzo, bez nepotrebnih trzaja. Dodatna dva stupnja (stari Santa Fe je imao automatiku sa šest stupnjeva) donijela su napredak i na polju ekonomičnosti pa je potrošnja smanjena za 1 litru što je najvidljivije pri vožnji na auto cesti.

Unatoč veličini i masi koju zapažate tek pri parkiranju, Santa Fe je vrlo okretan i u okvirima svoje klase vrlo “vozno sposoban” automobil. Tome je najviše pridonio poboljšan ovjes, a naročito pogođenost težine servo upravljača s elektromodulom na samoj letvi. Kočnice su izvrsne i vidi se da je na njima itekako porađeno u odnosu na prethodni model.

Iznimno fino izbalansirana snaga koja je potrebna da se ovaj teškaš sigurno zaustavi pogođena je do daske. I pored svega navedenog u Santa Fe-u je još uvijek najljepše krstariti bez žurbe i nervoznog forsiranja jer tada njegova raskošnost i udobnost dolaze do punog izražaja. Nemojmo zaboraviti ulogu novorazvijenog 4x4 pogona koji u osnovi funkcionira kao prednji, ali ovisno o programu rada motora automatski se mijenja i raspodjela pogonske snage i momenta po osovinama.

U Comfortu se na stražnje kotače prebacuje do 35 posto snage, a u Sportu do 50 posto. Razlike nisu intenzivne ali se osjete, naročito na makadamu i mokroj podlozi. Ponuđena je i dobra blokada diferencijala i pogona, što je uz čvršću šasiju, dobru udaljenost od tla i jak motor dobra baza i za poneki odvažniji odlazak na neravnu podlogu.

Visoka udobnost nije u pitanju niti van asfalta koju ponekad remeti jedino “topot” velikih 19-colnih guma. Cjenovno uvijek vrlo prihvatljiv top model ima i najbolju cijenu, no prave relacije otkriva tek usporedba s podjednako opremljenom konkurencijom.

Ovdje Santa Fe u većini slučajeva izlazi kao neprikosnoveni pobjednik. Recimo da je u serijskoj opremi opremljen i nizom sigurnosnih sustava: upozorenje na sudar i prelaska trake, samostalno kočenje itd. Upravljačka ploča nove je koncepcije i mijenja boju podloge ovisno o odabranom režimu rada, od zelene (Eco) preko plave (Comfort i Smart) do zagasito crvene (Sport) s čime nismo baš oduševljeni ali prihvatili smo to kao “veselu novost”.

U vožnji unatrag pomažu senzori, standardna i panoramska kamera, ali i automatsko spuštanje retrovizora prema tlu. Užitak dobrog i snažnog zvuka kroz 10 zvučnika i subwoofer isporučuje američki specijalist Krell. Multimedija je sadržajna, a grafika korektna.

Nasloni se mogu “srušiti” i pritiskom na tipku u zidu prtljažnika, nakon čega se pruža ravan pod ispod kojeg su udubljeni dodatni pretinci i dodatno spremište. U praktična rješenja ubrajaju se i središnji nasloni za ruke, sprijeda s dubokim pretincem a straga sa nosačem za boce.

Putovanje putnicima koji sjede straga je komforno i na duljim relacijama, a samo sjedalo je djeljivo i kada je u pitanju klizno pomicanje. Time se pružaju brojne opcije moduliranja veličine putničkog i prtljažnog prostora.

Hyundai Santa Fe, barem sa testnim motorom i opremom izvrstan je automobil koji je uvelike izmjenio svoj stav prema kupcima i poboljšao izvedbu na gotovo svim razinama. Stare boljke sada su svedene na minimum i kad pogledate cjenu i konkurenciju možemo reći da onaj kome ovakvo vozilo treba, sa novim Santa Fe-om može samo profitirati.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.