MERCEDES AMG GLE 53 4Matic+ Coupe

BMW prva

Vanjski dizajn - izražajan, mišićav i dinamičan predstavlja utjelovljenje poznate izreke AMG Driving Performance. Pripadnost obitelji AMG modela vidljivo je na prvi pogled zahvaljujući AMG-specifičnoj prednjoj maski. Stilski oblikovana i privlačna coupéovska silueta omogućuje samouvjerenu pojavu, s dizajnerskim linijama koje odišu strašću za performansama. To je također potvrđeno istaknutim bubrezima na poklopcu motora. Elegantni detalji, kao što su Mercedesova zvijezda u dvostrukom prstenu, tanka prednja svjetla i privlačno „A-krilo” u prednjem, donjem spojleru, ističu sveobuhvatno oštriji dizajn.
AMG prednji, donji spojler ima specifične značajke, kao što su sportski vanjski otvori za zrak, svaki s dvije bočne srebrne kromirane prečke i crnim krilcima. Kao i prečke otvora za zrak i ukrasni element A-krila, prednji razdjelnik izveden je u srebrnoj kromiranoj boji a bočni pragovi i rub spojlera na poklopcu prtljažnika izvedeni su u boji karoserije. Izvučeni lukovi kotača omogućuju prostor za velike - 20 inčne aluminijski naplatke s AMG natpisom a dio su standardne opreme. Na zahtjev je moguće ugraditi kotače iz ponude šest drugih varijanti promjera od 20 do 22’’.
Novo dizajnirani stražnji donji spojler s AMG-specifičnim detaljima, kao što su istaknuti difuzor i ukrasna srebrna kromirana traka, vizualno naglašavaju širinu vozila. Sportski, dominantan izgled zaokružuje specijalni AMG ispušni sustav s dva okrugla dvostruka ukrasna elementa ispušnih cijevi od kroma visokog sjaja.
Unutrašnji dizajn - progresivna elegancija i robusni ambijent
Izgled i osjećaj koji su tipični za ovu marku, nastavljaju se i u visokokvalitetnoj unutrašnjosti. Karakteristične istaknute značajke u boji kao što su crveni kontrastni gornji šavovi na presvlakama i crveni sigurnosni pojasevi osiguravaju sportski ambijent s dinamičnim i ekskluzivnim detaljima. AMG sjedala presvučena crnom ARTICO umjetnom kožom / DINAMICA mikro vlaknima pružaju optimalnu bočnu podršku i imaju AMG-specifični uzorak s „AMG” oznakama na prednjim naslonima sjedala.
AMG-specifične unutarnje značajke i kontrole osiguravaju tipičnu AMG atmosferu kokpita i podržavaju sportsko, precizno upravljanje. Zadnja generacija trokrakog AMG upravljača s aluminijskim polugama mjenjača impresionira sa svojom optimalnom, prema vozaču usmjerenom ergonomijom. Zajedno s AMG sportskim papučicama od brušenog nehrđajućeg čelika s gumenim čepovima, pragovi vrata i crne podne prostirke s „AMG” natpisom dodatno  ističu sportski izgled.
Za dodatnu individualizaciju unutrašnjosti, dostupan je niz izvedbi kožnih presvlaka i široki raspon visokokvalitetnih unutrašnjih ukrasnih elemenata.
U Affalterbachu novo razvijeni AMG RIDE CONTROL+ zračni ovjes pruža iskustvo vožnje koje karakterizira udobnost na duge pruge i visoku agilnost, neutralno ponašanje u zavojima i maksimalno držanje podloge.
Jedna nova značajka čini odlučujući doprinos AMG-specifičnoj postavi visoke dinamičnosti vožnje a to je sustav aktivne stabilizacije naginjanja ili AMG ACTIVE RIDE CONTROL s dva neovisna elektro-mehanička aktivatora na prednjoj i stražnjoj osovini. Ovaj sustav ne samo da smanjuje naginjanje karoserije u zavojima, nego također omogućuje puno precizniju kontrolu u zavojima i karakteristike promjene opterećenja. Uz to, povećava udobnost tijekom pravocrtne vožnje, zbog toga što se na primjer uravnotežuju sile zbog jednostranih izbočina na cesti. Kretnje karoserije uz pomoć ovog sustava mogu se aktivno i optimalno gotovo potpuno prilagoditi statusu vožnje.
Druga prednost u usporedbi s uobičajenim na hidraulici baziranim sustavima je značajno brži odziv. AMG kontrola može prilagoditi status vožnje do 1000 puta u sekundi. Time je vrijeme uzorkovanja jedva jedna tisućinka sekunde.
AMG RIDE CONTROL+ zračni ovjes s posebno sportskom postavom opruga/amortizera i prilagodljivo podesivi ADS+ (Adaptive Damping System) osiguravaju kombinaciju izvanredne dinamičnosti vožnje i visoke razine udobnosti. Karakteristika tvrdoće može se odabrati u tri režima rada, „Comfort”, „Sport” i „Sport+”, omogućujući značajno uočljiviju diferencijaciju između izvrsne udobnosti na duge pruge i sportske vozne dinamike. Uz to, tu su dva nova režima rada za terensku vožnju – „Trail” i „Sand”.
Zahvaljujući sveobuhvatnoj pneumatskoj kontroli razine, GLE 53 4MATIC+ Coupé održava konstantnu razinu vozila bez obzira na prevoženi teret. Općenito, visina vozila se spušta za 15 mm u AMG DYNAMIC SELECT programima vožnje „Sport” i „Sport+”. U programu vožnje „Comfort”, vozilo se spušta za 15 mm pri brzinama iznad 120 km/h. To smanjuje otpor zraka i time potrošnju goriva. Uz to, stabilnost upravljanja je poboljšana zahvaljujući nižem središtu ravnoteže. Za povećanje udaljenosti od tla na lošim površinama ili rampama, ovjes se može pritiskom na tipku i s upaljenim motorom podignuti za 55 mm – kada vozilo stoji ili pri brzini do 70 km/h.
sportski sustav upravljanja i sustav kočenja visokih performansi
Elektromehanički, na brzinu osjetljivi servo upravljač ima promjenjivi prijenosni odnos. Impresionira svojim direktnim djelovanjem i preciznim povratnim informacijama. Uz to, servo pomoć se namješta u dva stupnja „Comfort” ili „Sport”. Konfiguracija se automatski aktivira na osnovi odabranog AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje. Postavke se mogu opcijski u svakom trenutku personalizirati s programom vožnje „Individual”.
Čak i kod ekstremnih opterećenja, sustav kočenja visokih performansi pouzdano usporava ovaj Coupé visokih performansi s kratkim putem kočenja. Prednje kočnice imaju interno ventilirane i perforirane integralne diskove promjera 400 mm, s fiksnim čeljustima s 2 klipa, obojenim u srebrnu boju s natpisom AMG. Straga, interno ventilirani integralni diskovi imaju promjer od 345 mm i obuhvaćaju ih plutajuće čeljusti s jednim klipom.
Šest-cilindrični motor s dvostrukim turbo prednabijanjem
Osnovu za poznatu i priznatu AMG dinamiku vozila osigurava elektrificirani 3.0-litreni motor s dvostrukim turbo prednabijanjem i električnim pomoćnim kompresorom. Ovaj 6-cilindrični redni motor razvija snagu od 320 kW (435 KS) i maksimalni okretni moment od 520 Nm. Njegov EQ Boost starter-alternator na kratko razvija dodatnih 16 kW (22 KS) i 250 Nm okretnog momenta te također napaja 48-voltni električni sustav.
EQ Boost starter-alternator kombinira starter motor i alternator u jednom snažnom električnom motoru i ugrađen je između motora i mjenjača. Ova inovacija, kao i inteligentno punjenje preko električnog pomoćnog kompresora i turbo prednabijanje na ispušne plinove imaju zajednički cilj: unaprijeđenje poznatih MG performansi i dinamiku vožnje, ali također i smanjenje potrošnje goriva. GLE 53 4MATIC+ Coupé ubrzava od nula do 100 km/h za samo 5,3 sekundi, te dostiže elektronički ograničenu brzinu od 250 km/h. Dodatna snaga na raspolaganju je i zahvaljujući električnom pomoćnom kompresoru i 48-voltnoj mreži. Ovaj električni pomoćni kompresor razvija visoku razinu tlaka prednabijanja bez ikakvih kašnjenja dok se ne aktivira veliki turbo punjač pokretan ispušnim plinovima. Kao rezultat, ovaj 3.0-litreni motor reagira ekstremno spontano i osigurava dinamični odziv bez turbo rupe. Dodatni bonus je visoka razina profinjenosti ovog šest-cilindričnog rednog motora.
Ali EQ Boost starter-alternator može učiniti i još više. Također napaja ugrađeni 48 V električni sustav. Iz ove mreže se na sličan način napaja konvencionalni 12 V električni sustav – uz pomoć DC/DC pretvarača. 48 V akumulator povećava ukupni kapacitet akumulatora u vozilu, što povećava dostupnost električne energije. Dodana prednost: jednaka snaga zahtijeva samo četvrtinu struje konvencionalnog sustava. Rezultat toga je da električni vodiči mogu biti tanji, a time i lakši, što indirektno doprinosi uštedi goriva. Postojeći 12 V sustav napaja potrošače kao što su svjetla, kokpit, zasloni informacijsko-zabavnog sustava i kontrolne jedinice.
Jako učinkovit: EQ Boost starter-alternator
EQ Boost starter-alternator je ključna komponenta 48 V sustava i ne služi samo kao alternator, nego je također odgovoran za hibridne funkcije. To omogućuje uštede goriva koje su prethodno bile rezervirane za visokonaponsku hibridnu tehnologiju. Po prvi put, EQ Boost starter-alternator također je odgovoran za kontrolu broja okretaja u praznom hodu.
Hibridne funkcije uključuju prednabijanje, obnavljanje energije, namještanje točke opterećenja, krstarenje i praktično neuočljivo ponovno pokretanje motora sa start/stop funkcijom.
Zbog toga što je uklonjen remenski pogon sekundarnih komponenata na prednjem dijelu motora, dužina ugradnje novog šest-cilindričnog motora je također značajno smanjenja u odnosu na konvencionalne šest-cilindrične motore. To stvara prostor za sustav naknadnog tretmana ispušnih plinova koji je ugrađen u blizini motora, koji je time posebno učinkovit. Filter čestica je jedini dio sustava kontrole emisija koje se nalazi u podnici vozila.
Specijalno akustično iskustvo osigurano je zahvaljujući opcijskom, podesivom AMG Performance ispušnom sustavu. Promjenjive, podesive zaklopke ispuha pružaju opciju promjene zvuka vozila pritiskom na tipku. Ovisno o programu vožnje, karakteristike zvuka se mijenjaju između diskretnih i emotivnih.
Maksimalno držanje podloge: potpuno promjenjivi 4MATIC+ pogon na sve kotače
Novi GLE 53 4MATIC+ Coupé opremljen je s potpuno promjenjivim AMG Performance 4MATIC+ pogonom na sve kotače za maksimalno prianjanje i dinamiku. Inteligentno upravljanje promjenjivo povezuje stalno pokretanu stražnju osovinu s prednjom osovinom i kontinuirano proračunava optimalnu raspodjelu okretnog momenta – ovisno o situaciji u vožnji i željama vozača. Time ovaj pogon na sve kotače poboljšava uzdužnu dinamiku kao i držanje podloge i poprečnu dinamiku. Rezultat su još snažnija ubrzanja iz mirovanja i optimalno prianjanje u zavojima ili na skliskim površinama.
Još više dinamike i emocija: AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
 AMG SPEEDSHIFT TCT 9-stupanjski automatski mjenjač (TCT = Torque-Clutch Transmission) osigurava emocionalne promjene stupnjeva s ekstremno kratkim vremenima prebacivanja. Optimalno je podešen za motor i obećava agilno kretanje koje je tipično za AMG, zajedno s brzim promjenama stupnjeva – bilo automatski, ili ručno preko poluga na upravljaču. Prebacivanja stupnjeva prema gore ili dolje provode se trenutno. Pogotovo u „Sport+” programu vožnje i ručnom režimu rada, mjenjač ima brzi odziv. Višestruka prebacivanja u niže stupnjeve omogućuju brza među ubrzanja.
Inteligentna kontrolna elektronika:
AMG DYNAMIC SELECT
GLE 53 4MATIC+ Coupé ima sedam programa vožnje: razine „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+” i „Individual” nadopunjene su s dvije specifične terenske postavke: „Trail” i „Sand”. AMG DYNAMIC SELECT prilagođava važne parametre, kao što su odziv motora i mjenjača, karakteristike pritiskanja papučice gasa i upravljača, tvrdoću ovjesa ili čak zvuk vozila. Uz odabir preko prekidača na središnjoj konzoli ili opcijski AMG tipki na upravljaču, programi se prikazuju na ploči s instrumentima i multimedijskom zaslonu.
• „Slippery”: optimiziran za skliske uvjete na cesti, sa smanjenom snagom i ravnom krivuljom okretnog momenta za dojam vožnje koji je usmjeren prema stabilnosti.
• „Comfort”: udobna i štedljiva vožnja, npr. zahvaljujući ranijem prebacivanju u više stupnjeve prijenosa. Ovjes i upravljanje su postavljeni s naglaskom na udobnost.
• „Sport”: sportske karakteristike zahvaljujući agilnijem odzivu na pritisak papučice gasa, kraćim vremenima prebacivanja stupnjeva, ranijim prebacivanjima u niže stupnjeve i značajno emotivnijim promjenama stupnjeva zahvaljujući funkciji dvostrukog aktiviranja spojke. Dinamičnija postava upravljača i ovjesa.
• „Sport+”: ekstremne sportske karakteristike zahvaljujući još agilnijem odzivu na gas, višem akustičnom naglasku na dvostruko aktiviranje spojke kod prebacivanja u niže stupnjeve kao i selektivne kontrole momenta od prebacivanja u više stupnjeve s prigušenjem cilindara za optimalna vremena prebacivanja. Viši broj okretaja u praznom hodu za brže kretanje iz mirovanja. Još dinamičnija postava ovjesa, upravljača i pogona.
• „Individual”: individualno namještanje pogonskog sustava, mjenjača, AMG DYNAMICS sustava, ovjesa i ispušnog sustava.
• „Trail”: sigurna vožnja s maksimalnim performansama na mekanim, blatnjavima ili skliskim podlogama.
• „Sand”: sportska postava za najbolje moguće držanje i upravljivost na pješčanim padinama i pustinjskim dinama.
AMG DYNAMICS sustav kontrole dinamike vozila integriran je u AMG DYNAMIC SELECT programe vožnje. U razinama „Basic”, „Advanced” i „Pro”, na primjer utječe na kontrolnu strategiju ESP (Electronic Stability Program) sustava ili pogona na sve kotače. Inteligentna pilotska kontrola predviđa željeno ponašanje vozila na osnovi akcija vozača i podataka sa senzora. Spektar se kreće od ekstremno stabilnog do jako dinamičnog. Dodatno, tu su „Traction” i „Slide” razine u terenskim programima vožnje „Trail” i „Sand” kada je ESP deaktiviran.
MBUX informacijsko zabavni sustav
MBUX inovativna kontrola i koncept prikaza je standardna oprema u modelu GLE 53 4MATIC+ Coupé te uključuje razne AMG specifične funkcije. Sa širokim zaslonom kokpita, ploča s instrumentima i dodirni zaslon multimedije optički su spojeni u jednu jedinicu. Razne funkcije mogu se također aktivirati preko inteligentne glasom upravljane kontrole „Hej Mercedes”. Ploča s instrumentima ima svoje vlastite specifične detalje kao što su AMG početni izbornik i četiri podesiva stila prikaza: „Classic”, „Sport”, AMG ekskluzivni „Supersport” i „Discreet”. Kada se odaberu AMG specifični DYNAMIC SELECT programi vožnje „Trail” i „Sand”, na ploči s instrumentima mogu se odabrati i prikazati terenske specifične postavke kao što su nagib i visina. Prekidači su integrirani u središnju konzolu za prikaz i kontrolu programa vožnje, mjenjača, ovjesa, ESP i ispušnog sustava.
Nema puštanja: AMG Performance upravljač
AMG Performance upravljač presvučen crnom nappa kožom sa crvenim kontrastnim gornjim šavovima i crvenom oznakom na 12 sati, kombinira maksimalnu funkcionalnost, visoku kvalitetu držanja i savršenu ergonomiju. Osim s aluminijskim polugama mjenjača, također impresionira svojim na dodir osjetljivim tipkama koje se intuitivno koriste. Cijeli informacijsko zabavni sustav može se kontrolirati klizanjem prstima.
Inovativne tipke upravljača opcijski unaprijeđuju upravljač s okruglim kontrolerom s integriranim zaslonom ispod desne prečke upravljača, plus dvije okomito pozicionirane tipke sa zaslonom u boji s prekidačima ispod lijeve prečke upravljača. To omogućuje direktno aktiviranje AMG programa vožnje, s drugim AMG funkcijama koje se direktno kontroliraju preko upravljača.
Vaš osobni trkaći inženjer: AMG TRACK PACE
Uz opcijski dodatak AMG TRACK PACE, MBUX je unaprijeđen s virtualnim inženjerom koji omogućuje snimanje i detaljnu analizu do 80 za vozilo specifičnih podataka kao i vremena krugova na zatvorenim stazama izvan javnih cesta. Mnoge od ovih vrijednosti mogu se po želji u stvarnom vremenu prikazati na zaslonu kokpita ili na opcijskom head-up zaslonu. Nakon nekoliko odvezenih brzih krugova vozač može koristiti ove podatke za analizu, te po potrebi, poboljšanje svojih vještina vožnje. Dodatno, mogu se izmjeriti i spremiti vrijednosti ubrzanja i usporavanja (npr. 0-100 km/h, ¼ milje, 100-0 km/h).
Vozač može snimiti bilo koje zatvorene i otvorene staze te ih spremiti za kasnije snimanje podataka vozila. Zahvaljujući novo razvijenom algoritmu koji određuje položaj vozila što je preciznije moguće, AMG TRACK PACE čak može detektirati kada vozač izađe sa staze ili ako je staza skraćena. To se provodi uporabom GPS podataka kao i senzora vozila (ubrzanje, žiroskop, kut upravljanja, brzine kotača).
Dodatna aplikacija za pametne telefone unaprjeđuje AMG TRACK PACE na ovim stazama s funkcijama kao što su video snimanje vožnje, opcije individualizacije za snimljene video zapise i fotografije kao i dijeljenje iskustva na društvenim mrežama.
Dakle, nakon svega gore navedenog ovim modelom Mercedes je još jednom dokazao da je na vrhu i da primat očito čvrsto drži u svojim “kotačima”.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.