Nizak tlak i problemi s cirkulacijom

Cirklacija

Osjećate se potpuno iscrpljeno i bezvoljno, a radni učinak vam je slab. Često se iza toga kriju problemi sa cirkulacijom koje uglavnom izaziva nizak krvni tlak.

 

Nizak krvni tlak nije opasan, ali može biti veoma neugodan. Njegove posljedice, kao što su slaba koncentracija, iscrpljenost i umor, ozbiljno narušavaju kvalitetu života. Najteže je za vrijeme toplih, vlažnih dana, poslije obilnog jela ili neprospavane noći. Poremećaj cirkulacije dolazi do izražaja kada do mozga ne stiže dovoljna količina krvi, npr. kada ionako nizak krvni tlak padne još više pod vanjskim utjecajima. No protiv ovih smetnji pomažu domaći lijekovi.

 

STAVITE JASTUK POD GLAVU
Prije ustajanja iz kreveta podmetnite nekoliko jastuka pod glavu i potiljak kako prelazak iz ležećeg u stajaći položaj ne bi bio previše nagao. Na taj ćete način izbjeći vrtoglavicu.

 

TUŠIRANJE ZAVRŠITE HLADNOM VODOM
Naizmjenično tuširanje toplom i hladnom vodom utječe na jačanje krvnih žila. Zbog brzih promjena temperature one se brzo šire i stišću, zahvaljujući tome lakše se prilagođavaju vanjskim utjecajima, recimo kod sparnog vremena. Tuširanje koje treba trajati oko deset sekundi uvijek završite hladnom vodom. Efekt će biti još bolji ako suhom četkom masirate kožu u pravcu srca.

 


JEDITE MANJE, A ČEŠĆE
Krvni tlak je najniži prvi sat nakon jela. On pada zato što je organima za probavu potrebna dodatna količina krvi. Ovaj efekt je slabiji ako unosite manje porcije hrane.

 


IZBJEGAVAJTE ALKOHOL

Alkohol ima više negativnih svojstava: potiče izbacivanje tekućine iz organizma, ometa rad centra za ravnotežu u mozgu i usporava rad srca. Osim toga, negativno utječe na živce koji su odgovorni za sužavanje krvnih žila zbog čega se pogoršava cirkulacija.

 

I SLANO JE DOZVOLJENO
Kuhinjska sol veže tekućinu u organizmu, čime se krvni tlak blago podiže. Jači doručak i slana jela, recimo juhe, doprinjet će da se osjećate bolje ako vam je tlak prenizak.

 

KREĆITE SE SVAKI DAN
Svaki pokret doprinosi povećanju krvnog tlaka. Popnite se stepenicama umjesto da se vozite liftom, odvezite se do odredišta biciklom, a ne autom. Ako uz sve to uspijete izdvojiti tri puta tjedno po pola sata za kondicijski trening (plivanje, vožnja bicikla, brzo hodanje, jogging), uskoro ćete se osjećati mnogo bolje.


HLADNO TUŠIRANJE BUDI ENERGIJU

Šetnja kroz vodu, hladno tuširanje ruku i nogu aktivira živčani sustav i krvni tlak.


 



Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.