Dodaci prehrani

Dodaci prehrani

U zadnje vrijeme mnogo se piše o prehrani i dodacima prehrani. Zdrava prehrana glavni je preduvjet dobrog zdravlja. Ukoliko ste pod stresom, neredovito se hranite i uz sve to rekreirate se 3 x tjedno, a sve radi pozitivnih promjena u vidu zdravlja, morate znati da uobičajena prehrana nije dovoljna bez dodataka koji sadrže vitamine, minerale, proteine i aminokiseline.

Nažalost svakodnevna prehrana i brza hrana potpuno su nezdravi, kao i oni prehrambeni proizvodi koji dolaze izravno iz prirode. Meso, kao glavni izvor proteina potječe od životinja koje se ne hrane na prirodan način, već se u njihovu hranu dodaju hormoni i umjetni dodaci. Voće je puno pesticida, pekarski proizvodi su od nezdravog bijelog brašna, sokovi puni šećera i emulgatora, nezdrave masnoće itd. Kada govorimo o sportskim dodacima prehrani često se stvara pogrešna slika o umjetnim i štetnim dodacima, no istina je da su takvi dodaci neusporedivo zdraviji od naše tradicionalne prehrane.

Najcjenjeniji dodaci kod sportske prehrane su svakako whey proteini, aminokiselina L-glutamin, multivitamini, i omega 3 masne kiseline. Ove dodatke ne bi trebali konzumirati samo rekreativci već svi oni koji žive pod stresom, ili jednostavno imaju loše prehrambene navike, ili preskaču obroke.

Naravno dodatke treba konzumirati na optimalan način te ih kupovati od poznatih i priznatih proizvođača sportske prehrane.

 

Što su to whey proteini?

Proteini su osnovni građevinski materijal našeg organizma. Whey proteini, dobiveni iz sirutke mlijeka s visokom bološkom vrijednošću predstavljaju najkvalitetniji izvor proteina tako potrebnih svakom od nas.

Doziranje: 30 grama sa 0,3 dcl. malomasnog mlijeka, poslije napora ili kao međuobrok. 

 

L Glutamin

Najzastupljenija je aminokiselina u ljudskom organizmu, bitna za sintezu proteina, ima značajnu ulogu u regeneraciji mišića nakon napora. Preporuča se osobama za jačanje imunološkog sustava i u fazi iscrpljenosti te za oporavak poslije operacija.

Doziranje: 1-2 x 5 grama dnevno, ujutro ili poslije treninga

 

Omega 3 masne kiseline

- Riblje ulje

Polunezasićene masne kiseline kao što su EPA, DHA štite srce i krvožilni sustav. Reducira razinu triglicerida i pojavu aritmije. Uklanja lipide iz krvi poslije obroka. Doziranje: 1-2 tablete (1000 mg) poslije obroka.

 

Multivinamini

Pomažu da organizam dobije potrebnu količinu vitamina i minerala koju ne unosimo svakodnevnom prehranom u dovoljnoj mjeri. Osobe koje žive dinamično, pod stresom, bave se sportom ili žele smršaviti imaju povećanu potrebu za vitaminima i mineralima. Za održavanje normalnih funkcija organizma i bolju kvalitetu života.

Doziranje: 1 tableta dnevno poslije obroka.

 


 



Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.