ČVRSTO NE, PRIJE SPAVANJA!

Lje prva

 

Stručnjaci za prehranu i zdravlje sastavili su listu namirnica koje treba izbjegavati u večernjim satima pred odlazak na počinak jer one mogu poremetiti san a samim time izazvati i druge zdravstvene probleme, poput pretilosti ili slabijeg imuniteta.

 

 

1. KAVA

Učinak poslijepodnevne kave traje duže nego što mislite. Kofein se u tijelu zadržava satima, tako da kava u 4 poslijepodne nije dobra ideja ukoliko planirate ići ranije u krevet. Čaj također sadrži kofein, ali biljni čajevi ipak mogu pomoći da lakše zaspete.

 

 

Kao i ostale slastice čokolada je skriveni izvor kofeina a što je čokolada tamnija kofeina ima više radi većeg postotka kakaa. Gazirana pića sa karamelom također sadrže kofein.

 

 

Ovakva hrana predstavlja opterećenje za probavni sistem pa su ljudi radi nje tijekom dana pospaniji i umorniji. Na kraju se organizam može opteretiti viškom kilograma i poremetiti noćni san. Stručnjaci ovo objašnjavaju lučenjem hormona oreksina koji može poremetiti djelovanje hormona koji reguliraju san i apetit.

 

 

Mnogi primjećuju da nakon nekoliko čašica lakše utonu u san ali alkohol prekida dulje faze sna koje su važne za pamćenje i motoričke vještine. Iako na početku večeri potiće dubok san, u drugoj polovici izaziva učestalo buđenje radi čega imamo osjećaj neispavanosti.

 

 

Dok spavamo naš organizam ne probavlja hranu pa je obrok bogat proteinima koji se i inače duže razgrađuju, neprijatelj sna. Ukoliko već jedete meso za većeru izaberite puretinu, koja pored proteina sadrži i aminokiselinu triptofan koja izaziva pospanost.

 

 

 

 

6. ZAČINJENA HRANA

 

5. MESO

 

4. ALKOHOL

 

3. MASNA HRANA

 

2. ČOKOLADA

 

Ovakvi obroci podižu tjelesnu temperaturu što zbunjuje naš mozak jer inače temperatura prirodno opada kako se bliži

vrijeme spavanja.


 



Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.