VAŽNO JE VJEŽBATI!

prva mala

Svima onima koji vježbaju u bilo kojem obliku dobro je poznat period kada poslije početnog entuzijazma i pridržavanja pravila dođe trenutak padanja motivacije, preskakivanja treninga i variranja u pogledu pravilne i zdrave prehrane. Što će vam pomoći da uđete u režim intenzivnog vježbanja?
Prva i osnovna stvar koju morate steći je dugotrajnost. Većina onih koji se naglo odluče vježbati to rade iz neke vrste “pokore”. Dakle, dođe Nova godina ili kao sada, mjesec dana je do špice godišnjih odmora i tada kažu “Od sada okrećem novi list”. Uplate negdje jednomjesečnu članarinu, dođu na jedan ili dva teninga, pretjeraju i dobiju upalu mišića i više se ne pojave pod izgovorom da nemaju vremena. Nije toliko bitno da li se radi o boksu, tečaju plesa ili teretani, šablona je uvijek ista.
Morate razmisliti o tome koliko je rutina koju ste odredili kada su u pitanju treninzi zaista realna. Ako niste vježbali godinama, onda nećete lako održati korak sa svakodnevnim treninzima. Ako želite ući u rutinu važno je početi lagano, kako biste svoje tijelo postepeno navikavali na novi tempo i način života.
Mentalni sklop je sljedeća vrlo važna stavka. Morate se doista, a ne neprečac odlučiti biti uporni. Respektiranje uloženog truda vrlo je bitno i uvelike će pomoći prilikom ustrajnosti i ne-odustajanja. Budite ponosni prvim kratkotrajnim poboljšanjem svojeg izgleda i slobodno na to ukažite i onima koji na to gledaju olako. Trud koji ulažete u svoje zdravlje i bolji izgled nedajte narušiti od nikoga, a posebno ne od onih koji još nisu shvatili važnost vježbanja. Bolji izgled ne dolazi preko noći i nažalost mnogi niti ne žele uložiti dovoljan trud da bi počeli vježbati. Bitno je znati da njima treba pomoći da to shvate jer većina opravdanja za njihovo pomanjkanje tjelesne aktivnosti nažalost dolazi uglavnom - od njihove lijenosti.
Jednostavnost i pozitivno gledanje na život oko vas pomoći će vam u ustrajnosti. Znate i sami kako su jednostavne stvari zapravo sasvim dovoljne. Budite zahvalni na svakom kvalitetnom obroku i najbitnije od svega trudite se biti vedri a to na treningu uglavnom i jeste, jer se jednostavno rečeno - osjećate bolje. Kada ste se napokon odlučili početi vježbati nakon nekog vremena dolazi period kada ćete nalaziti nebrojeno puno izgovora da izbjegnete slijedeći odlazak na trening. Uobičajeni biseri su, “Danas nisam imao vremena, težak radni dan, umoran sam budem sutra, nije sve u vježbanju mora se čovjek malo i odmoriti” itd. Analizirajte slobodno vrijeme koje imate na raspolaganju tijekom tjedna i sigurno ćete naći sat vremena dnevno ili puno više od toga koje provodite na kavi, pred televizorom, pišući beskrajne nepotrebne SMS-ove na mobitelu, itd. Budite iskreni prema sebi i drugima i nemojte tražiti razlog da izbjegnete vježbanje već se na to odlučite i tada jednostavno - ne odustajte. Naravno da će biti teških trenutaka, laganih upala mišića koje ćete željeti iskoristiti ili nekih neodgodivih i vrlo važnih poslova koji su vam se baš taj dan dogodili. Sve su to htjeli vi to priznati ili ne za veliku većinu - uglavnom izgovori. Odluku možete donijeti i na teži način, svucite se u donje rublje i stanite pred ogledalo. Da li ste zadovoljni i želite li to promijeniti i istovremeno se osjećati bolje? Ukoliko želite, odlučite se uložiti malo truda. Vjerujte, isplati se.
Obzirom na to da radni dan sve duže traje i da većinu njegovog vremena provedemo sjedeći, od velike je važnosti odrediti vrijeme za vježbanje. Zbog brojnih obaveza, nekako su nam najdraži večernji termini no oni su vrlo “teški” radi cjelodnevnog umora od posla i ti termini su radi toga “najlakši za odustajanje”. Probajte naći jutarnji termin prije posla. Mnoge teretane rade 24 sata dnevno ili već od 6 sati ujutro. Začudili bi se koliko ljudi dolazi vježbati prije posla i to ne samo oni koji rade tek od 9 ujutro. Samo 30 minuta vježbanja u toku dana ili dva do tri treninga od sat vremena preko tjedna sasvim je dovoljno da se osjećate bolje i da uvelike poboljšate svoje fizičke i mentalne funkcije. Stručni pogledi kažu da je aerobik idealan za poboljšanje pamćenja, čitanja, učenja i rasuđivanja, dok trening snage pomaže kod poboljšanja memorije, planiranja i organiziranosti.
Dokazano je da čak i ne morate nužno toliko mijenjati dnevnu rutinu ako to baš ne želite. Ukoliko ne želite ići vježbati na neko “posebno” mjesto, puno pomaže da pješice ili biciklom odete na posao, podižete i nosite teže vrećice ili torbe (umjesto da ih vozite u prtljažniku), plešete uz muziku i to ne samo onda kada vam je rođendan ili nečija svadba, ili jednostavno očistite svoj stan što možda temeljito niste već dugo napravili. Dakle, ukoliko niste tip koji će vježbati svakodnevno, ubacite malo bilo kakve fizičke aktivnosti u svoju svakodnevicu ne biste li ostali u kondiciji, ne samo fizičkoj već i mentalnoj. Osjećat ćete se puno bolje. Vožnja automobilom do najbližeg dućana ili šetanje kućnog ljubimca petnaest minuta oko zgrade, neće vam previše pomoći da se osjećate i izgledate bolje. Dakle trgnite se i potrudite, ili nabavite novi jednodjelni kupaći kostim i “skrivajte se” i dalje u kafiću na kavi. Odabir je na vama.


 



Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.