Hulk - Ford Focus RS

rs1

Približavanje ovom automobilu u vama stvara osjećaj kakvog ste zadnji put doživjeli na maturalnom plesu. Dlanovi se znoje, lagano ste naježeni, a u želucu je nekakav čudan grč. Stvar je potpuno jasna, njemački inženjeri uspjeli su u svome naumu. Stvorili su automobil srednje klase koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Njegova prenapuhana karoserija sa prenaglašenim usisnicima zraka, naplatci velikih dimenzija, već legendarni stražnji spojler, te boja koja najviše odgovara liku iz naslova kod nekih će izazvati mnoštvo primjedbi, ali istovremeno će većini potencijalnih kupaca sportaša srednje klase donijeti slatke snove nakon mnogih neprospavanih noći.



Ulazak u auto prilično je jednostavan što uvijek nije slučaj u automobilu ove klase. Međutim, to je i jedina stvar koja je vezana uz ovaj svijetli izdanak autoindustrije, a da je jednostavna.
Moglo bi se reći, čak i udobno recaro sjedalo, toliko vas obuhvati sa svih strana da vaše tijelo nikada ne poželi napustiti taj položaj. Dosta vremena morat ćete provesti na autogenom treningu kako bi lakoćom i bez grižnje savjesti mogli napustiti svoga ljubimca.
U unutrašnjosti je jednostavno sve na svome mjestu, komande su pregledne i na dohvat ruke, možda malo hladne, ali ovo je pravi sportski auto i razigranost detalja unutrašnjosti nije među prioritetima korisnika.

Također i sva sila luksuznih elemenata kao radio mp3, automatska klimatizacija, el. podizači, xenon svjetla, navigacija, itd., itd. bit će ubrzo potisnuti u drugi plan nakon samo jednog pogleda na prekrasni sportski kožni volan, 6 brzinski mjenjač ispod kojih se presijavaju papučice od poliranog aluminija.
Međutim, ono što ovaj automobil čini posebnim događa se pritiskom na tipku paljenja.
Automobil se lagano zatrese kao kakva lijena zvijer koja se budi i lagano mrmlja dok čeka da joj krv prokulja organizmom i oživi sve vitalne funkcije. Nakon kratkog vremena to se i dogodi i neravnomjerno mrmljanje zamjenjuje potmula tutnjava dvostrukog ispušnog lonca koja vas ostavlja bez daha.
A ono što slijedi žestokim pritiskom papučice gasa jednostavno se ne može opisati već je za to potreban poveći literarni uradak koji bi premašio i okvire ovoga časopisa.
Možda možemo navesti da u tome trenutku zažalite što u školi više pažnje niste posvetili geografiji, jer bi točno znali koje dvije tektonske ploče su pomaknute ispod vašeg automobila.
Gume dimenzija 235/35/19 ne mogu prenijeti silnu snagu motora na podlogu unatoč svim tehnološkim rješenjima kojima obiluje ovaj auto.
Turbobenzinac obujma 2,5 litre razvija 300 KS i daje okretni moment 410 Nm. Pogon je na prednje kotače o kojem se brine napredni sustav diferencijala s djelomičnim proklizavanjem.
O sigurnosti u vožnji brine se vrhunski kalibrirani ovjes, te mega diskovi promjera 336 mm sprijeda i 300 mm straga.
Ovakav razbješnjeli zelenko do stotke sprinta za manje od 6 sekundi, ubrzava linearno i bez muke, a brzinomjer se zaustavlja na, nije tiskarska pogreška, nevjerojatnih 263 km/h.
Unatoč svemu navedenom sasvim je iskoristiv i u svakodnevnom odlasku na posao, podnosi gradske zastoje bez muke, a ponekad čak možete i u dućan.
Prtljažnik ovog automobila je sasvim zadovoljavajućih 370 litara tako da ćete uvijek imati dovoljno mjesta za ručnike kojima ćete brisati znoj sa čela i dlanova, ako i samo na trenutak ovog zelenog stvora pogurate prema njegovim limitima.

HR Semafor / Drago Savić


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.