Test: Yamaha X-max 250

Yamaha

Vozeći ovaj skuter nismo se mogli oteti dojmu da sve postaje vrlo jednostavno i poprima neku drugu dimenziju. Obaviti poslovni sastanak što podrazumjeva sportsko odjelo, torbu, i sve što ide uz to, skoknuti po nešto što ste zaboravili na tržnici ili popiti kavu s prijateljima u samom centru grada za njega je podjednako jednostavno. Znam reći ćete pa to je sa svakim skuterom,

... e pa nije baš tako.

Počet ćemo od možda najboljeg što Yamaha nudi, a to je agregat koji je jednostavno bez zamjerke. Hlađen tekućinom, jednocilindrični, četverotaktni, obujma 249,78 ccm i snage 14,8 kW sa nevjerovatnom lakoćom osvaja prostor ispred sebe. Zvuk ovog agregata zahvaljujući ispušnom sustavu velikog volumena je nizak i u nijednom momentu nemate osjećaj da se muči, a ubrzanje i maksimalna brzina su doista respektabilni. Pravi sportaš koji će sa lakoćom ostaviti sve iza sebe, a vrlo često imat ćete osjećaj da se konkurencija još zagrijava, a vi ste već na idućem semaforu. Maksimalna brzina je oko 140 km/h (neki kažu i više), no mi smo bili zadovoljni osjećajem lakoće kojom je ovaj agregat dolazio do uobičajenih brzina u gradu (80 pa sve do previsokih 120 km/h).

 

Gume, dimenzija 120/70-15 prednja i 140/70-14 stražnja dobro upijaju sve neravnine i vrlo dobro prijanjaju uz cestu. Samo kod većih rupa ili prekopa kojih je nažalost na našim cestama previše, imat ćete osjećaj prodrmanosti ili udarca. U ovim slučajevima pomoći će sjedalo koje je doista prostrano i udobno te pomaže prilikom ovakvih „stresnih“ situacija. Sjedalo omogućava više položaja vozača i pomak unatrag čime se oslobađa više mjesta i drugačiji kut držanja nogu a suvozač također ne mora brinuti o komforu. Ispod sjedala nalazi se impozantan prostor u koji komotno stanu dvije integralne kacige, a i pored njih možete gurnuti ponešto lakše prtljage ili pokoju vrećicu. Doista praktično.

 

Kočnice zaustavljaju X-max bez zamjerki, dobre su i pouzdane. Prednji disk promjera 267 mm sa dva kočiona klipa i stražnji od 240 mm osiguravaju sigurno zaustavljanje pri svim brzinama. Nama je odgovaralo da nismo imali osjećaj „zapikavanja“ te da kočnice traže malo jači stisak ruke što bi možda nekome tko to smatra početničkom varijantom mogla biti i zamjerka.

 

Instrument ploča je izuzetno pregledna i dobra. Osvjetljenje danju i noću je upravo onakvo kakvo smo priželjkivali. Od informacija bilježimo pokazivač goriva, brzinomjer, pokazivač temparature, LCD sa očitanjem parcijalnog i ukupnog broja pređenih kilometara, sat i temparaturu zraka. Jedina zamjerka je eventualno zaboravljeni žmigavac koji nema zvučnog signala već samo vizualni. No, kad se prisjetimo pištajućih zvukova sa nekih motora na semaforu koji neodoljivo podsjećaju zvonjenju mobitela kumice s placa u dvanaestici, možda to i nije neka zamjerka.

Opće vozne osobine su također vrlo dobre. Od zamjerki i to samo za one manje iskusne možemo reći da je X-max vrlo okretan što je dakako dobro, no pri malim brzinama dovodi do nešto naglijeg spuštanja u zavoju. Isto bi moglo zbuniti početnike pa tu preporučamo oprez.

 

Kao zaključak rekli bi da je Yamaha X-max 250 vrlo lijep i poželjan skuter sa uglavnom odličnim ili rijetko vrlo dobrim perfomansama koji kvalitetom i dizajnom zasigurno opravdava omjer uloženog i dobivenog.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.