Test: Yamaha Fazer 8

Yamaha fazer mala

Yamaha Fazer 8, nasljednik legendarnog Fazera, vrlo je živahan agregat nabildane siluete te vrlo dobre završne obrade i ciklistike.

Iako prati liniju svojih predhodnika Fazer 8 je općenito znatno napredniji. Na stražnjem dijelu koji je nasljedio od starijeg brata FZ1 pažnju privlači ispušni sustav koji nije previše istaknut i skladno se uklapa u siluetu motocikla. Oni koji su naviknuti da ispušni sustav vizualno naglašava muškost i snagu ovdje bi se mogli ponešto razočarati, no nama se on vrlo lijepo i nenametljivo uklopio u cjelokupni izgled. Iako Fazer 8 djelomično daje sliku kao da je „sastavljen“ od više motocikala nikako ne možemo reći da mu nedostaje osobnosti i vlastitog štiha. Kako ste već i mogli naslutiti Fazer je nadogradnja svojih prethodnika sa naprednim inovacijama no istovremeno vrlo izraženim osobnim identitetom i poželjnim dizajnom (tu su kočnice sa FZ1 sa monobloc kliještima, kotači i stražnja vilica sa R6, stražnji kraj od FZ1, te motor od stare R1 sa manjim cilindrima). Kada dodamo ciklistiku koja je posebna priča, (UpSide-Down vilica i vrlo lijepi kotači) plus pogonski agregat od 800 ccm i preko 100 kS dobivamo poželjan komplet sa izuzetnom završnom obradom.

Pogonski agregat, preuzet je sa YZF-R1, te mu je smanjena zapremina. Dobio je novu glavu motora, bregasta vratila i usisna tijela, koja u svrhu mekšeg ispoljavanja snage imaju i sekundarne zaklopke, a tu su dugački i ravni ispušni kanali u kombinaciji sa usisnim tirihtorima različitih duljina po cilindrima. U vožnji je pravi „all-rounder“. Na niskim okretajima vrlo je blag, a svoje pravo lice pokazuje tek oko 7500 okretaja i pretvara se u zvijer koja uz prekrasan zvuk doista impresivno juri do kojih 10000 okr/min., kada agregat lagano počinje gubiti snagu. Poželjan onima koji prevlast na cesti žele dokazati samo ponekad, kao i onima koji su češće agresivni u vožnji. Potisak koji smo opisali bio bi beskoristan bez izuzetno dobre ciklistike. Okvir i stražnja vilica daju krutu osnovu koja daje puno samopouzdanja, a mala zamjerka ipak bi se mogla uputiti ovjesu koji bi mogao biti bar malo podesiv što bi dobro došlo ukoliko se češće vozite po neravninama.

 Veliki doprinos ugodnijoj vožnji daje i promijenjen položaj vozača. Fazer 8 ima upravljač sa XJ6, koji je otvoreniji i ima zaslugu za vrlo dobar položaj prilikom vožnje. Oslonci za noge su pomaknuti unazad i nešto niži što individualno gledano može biti i dobro i loše, no pozitivno je da se time opterećenje prebacilo više na prednji kraj čemu pridonosi i dodatna težina poluoklopa koji osmici daje i bolji izgled.

Kočnice su vrlo dobre, snažne te reagiraju na mali pritisak što čini pravi užitak prilikom „pikanja“ s jednim ili dva prsta, te dodatno rasterećuju vozača na opuštenijim dionicama ili u gradu.

Fazer 8 jedan je od onih motora koji nije lako definirati i opisati no što ga dulje vozite na njemu se osjećate bolje, a to su zasigurno odlike onih najboljih. Karakteristike koje bi neki mogli nazvati manama, nas su oduševile, npr. širi spremnik goriva koji baš dobro „leži“ među nogama, bijela boja koja mnogima ne bi bila dovoljno atraktivna (stoji mu izvrsno), neupadljiv ispušni lonac itd. Pravih sitnih mana ima vrlo malo, nedostupni bočni oslonac koji zna ići na živce prilikom traženja nogom, i prebučan zvuk prilikom ubacivanja u prvu brzinu na inače poslušnom i dobrom mjenjaču.

Konačno, na vama je da procjenite koliko vam Fazer odgovara, no mi smo mišljenja da osmica dobrom cijenom, kvalitetom i atraktivnim izgledom doista ide u sam vrh svoje klase.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.