VOŽNJA S PRESRETAČEM MUP-a

Presretac mala

Vožnja presretačem zapala me u večernje sate. Čekajući posadu u Lučkom pogled mi je sve više privlačio zglancani BMW 330D koji se opako smiješio na parkingu.

 

Dolaskom Damira i Zorana, djelatnika Druge postaje prometne policije Zagreb mislio sam da će se maglovita situacija tu večer naglo promijeniti i prebaciti u nešto divlje i puno adrenalina, no...

 

Prvo je uslijedio odlazak na Prekršajni sud na Kenedijevom trgu i čekanje, onda vožnja natrag u Lučko i taman kad smo trebali krenuti u lov na brzinske rekordere, opet čekanje. Nešto je iskrslo, ne sumnjam da je bilo važno i službeno no za mene je opet usljedila „štanga“ i čekanje od nekih 40-tak minuta. Tako sam u postaji koja u večernjim satima i nije nešto silno interesantna imao vremena razmišljati o onima koji u neku sličnu sredinu bivaju privedeni ukoliko u naseljenom mjestu prekorače dozvoljenu brzinu više od 50km/h. Takvi se odmah privode, oni pod uticajem alkohola i na otriježnjenje a oni koji su „samo“ prebrzo vozili prespavaju do ujutro i onda idu na Prekršajni sud. Kazna za takav prekršaj je 5 -15000 kn ili zatvor do 60 dana, 3 boda i 12 mjeseci zabrane vožnje kategorijom u kojoj se prekršaj dogodio. U mislima kako takav prekršaj i nije baš isplativ eto moje posade natrag. Da li ćemo sada krenuti potražiti nekog tko se prebrzo vozi ili ...

Magla je, uvjeti nisu baš najbolji, a i ljudi po ovom vremenu voze bitno sporije kaže Damir koji je vozio. Pa da, onda možemo na kavu kažem ja, pomalo razočaran dosadašnjim čekanjem da se nešto uopće dogodi. Ma napravit ćemo koji krug tako da budemo prisutni, to puno znači. Ima onih koji zaglave u magli, onda oni i njihovi suputnici šeću po cesti i tako predstavljaju veliku opasnost za one koji nailaze. Da, pomislih uspavano, no za to bi mogli biti i u staroj škodi, a ne u autu vrijednom više desetaka tisuća eura koji juri 260 na sat. Zoran se kao suvozač cijelo vrijeme suzdržavao od suvišnog razgovora i uglavnom šutio tako da sam imao osjećaj kao da sam se pozvao na rođendan na kojem mi nije mjesto.

I tako obiđosmo krug i stanemo na nekoj polupraznoj pumpi koja radi cijelu noć. Nakon kratkog slikanja automobila i još kraće kave na kojoj se nije dogodilo ništa kao niti na cesti, krenemo dalje.

Stvarno mirna noć kažem tek tako da se uklopim u situaciju koja je bila totalno spavajuća. I baš kad sam u sebi htio otpjevati onu staru od Josipe Lisac „Magla, magla, svuda oko nas“ i prileći na zadnjem sjedalu presretača u daljini svjetla koja se prebrzo kreću po auto cesti. BMW naglo poskoči i iz potpunog sna pojuri neugodno ubrzavajući. Situacija u automobilu naglo se promijeni, Zoran podešava kameru koja sa velike daljine zumira registraciju Mercedesa. Ograničenje 100, trenutna brzina 157. Nakon snimanja presretač uz upaljena plava svijetla i podignut display na zadnjoj klupi s lakoćom dodatno odskoči ispred vozača Mercedesa koji je tek sad uočio da je meta. Na obližnjem proširenju automobili se zaustave. Tik ispred nas stari kamion bez zadnjeg desnog svijetla i Damir iskoristi situaciju pa odmah zaustavi i njega. Oba su pala, pomislih uspavano.

 

Vozač Mercedesa mlad i zaigran, prvo što je rekao da ga čeka cura, da se jako žuri i da je auto mogao 250 da bi se vozio 250. Kazna za prebrzu vožnju 1000 kn + 500 kn za vožnju po lijevoj pretjecajnoj traci bez razloga, mladog vozača nije nimalo naučila pameti. Ma baš me briga samo da stignem curi, kakav je to komad. Ja ga gledam zajedno sa posadom i ne mogu vjerovati da takvi još postoje. Provjera kaže da već ima 5 kaznenih bodova pa mu prebrza vožnja u susret zgodnim komadima očito nije novost. Edukacija u ovom slučaju nije baš postigla svoj učinak, taj će sad dalje još brže, nadam se samo da je komad stvarno tako dobar pomislih.

Nakon njega na red je došao skrušeni i iznenađeni vozač starog kamiona Martin koji je bio djelomično simpatičan i uz obavezno popravljanje zadnjeg svijetla na licu mjesta prošao uz pismeno upozorenje. Pošteno, pomislih, ovom iz kamiona dovoljna je kazna da pola sata u noći kopa po žaruljama, a vozaču Mercedesa primjerena kazna tako i tako bila bi jedino da mora biciklom po curu, pa je i zavrijedio da ga se novčano kazni kako treba.

Nastavljamo dalje pomalo probuđeni i ubrzo nailazimo na sivog japanca koji je na praznoj cesti potegnuo očito preko dozvoljenog. Većina bržih vozača zastane na svaki BMW ili pogleda u retrovizor što je samo po sebi dobro za sigurnost u prometu dobaci Damir, no ovaj niti da bi. Dere stalno isto, ali malo previše. Nailazimo na ograničenje 100, a auto ispred nas i dalje skoro 150. Kamera se uključuje, snimanje se obavilo a ovaj napred kao da spava, istom brzinom, ni gore ni dole. Plava trepćuća svjetla pokrenula su vozača i automobil usporava i poslušno ide do ugibališta.

Sve zna, kaže Damir, obično vozači naglo stišću kočnicu i time dodatno ugrožavaju sigurnost na skliskoj cesti. Do BMW-a dolazi vozač, srednjih godina, trijezan i simpatičan. Ma nemam prekršaja, auto je bio na tempomatu, a ograničenje 100 nisam u magli primjetio. Pa, cesta je bila prazna, pogriješio sam jasno mi je. Korektno i pošteno mislim no opet si nagrabusio. Provjera dosadašnjih prekršaja kratka i jasna „Nema kaznenih bodova, čist ko’ suza“ javljaju nam. Pomalo mi ga je žao, ima onih koji stalno ponavljaju prekršaje, voze se 200 po auto cesti, a ovaj će to platiti, posebno sad kad je novinar u autu. Damir kratko procjeni vozača, objasni mu prekršaj, i napiše upozorenje. Pomalo sam iznenađen, postupak je više nego u redu no očekivao sam sigurnu novčanu kaznu. Nismo tu da plašimo, niti da kažnjavamo po principu sve i svakog koliko got možemo, kaže Damir.

 

Ovaj vozač je srednjih godina, ima više kategorija, vozio se po desnoj traci cijelo vrijeme, bio je u granicama normale do ograničenja na 100 km/h. Očito se vozio na tempomatu, cesta je prazna, a nema nikakvih dosadašnjih prekršaja niti upozorenja. Objektivno, na njega će više djelovati upozorenje koje je isto u okvirima zakona nego da smo ga kaznili koliko got smo mogli. Isto nažalost ne vrijedi za onog vozača u Mercedesu koji bi da nije zaljepio naljepnicu za tehnički pregled na vjetrobransko staklo dobio još 300 kn kazne i za taj prekršaj. Vozačka kultura na auto cesti uz prisutnost presretača bitno se poboljšala pa imamo sve manje usamljenih Schumachera koji se po auto cestama voze 200 i više. Zato vam je i malo dosadno. Moramo se prilagoditi svakoj pojedinoj situaciji i djelovati kada nam to zakon dozvoli i preventivno, posebno kada će to donijeti rezultate.

 

Šutim i razmišljam, nisam više uspavan, čak pomalo ugodno iznenađen riječima koje govori Damir. Pitam Zorana što misli jer on i dalje šuti, a on kratko odgovara da njegov kolega govori za dvojicu. Smijeh, i odmah je svima ugodnije. Magla se polako razilazi. Baš mirna noć, ali tako je i bolje, s novinarom u autu ili bez njega.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.