Vozili smo Subaru Trezia

Trezia mala

Subaru je sa modelom Trezia zakoračio u segment gradskih monovolumena sa kojim do sada nije bio prisutan na tržištu.

Trezia tako odstupa od nekih dosadašnjih gotovo svetih pravila ove tvrtke i to možemo reći na više frontova. Tako ovaj automobil nazivaju klonom Toyote Verso S i nabrajaju mnoge “nedostatke” u odnosu na onaj Subaru kojeg smo do sada promatrali gotovo isključivo kroz prizmu posebnog, sa karakterističnim i samo svojim osobnim crtama.

Pa, što je onda Trezia? Bez pogona na sva 4, bez boxer motora o kojem se toliko pisalo i koliko su se Japanci potrudili od ovog automobila napraviti dobro prevozno sredstvo. Test na kojem smo prošli gotovo 800 km po raznim uvjetima naveo nas je da na Treziu gledamo sa respektom i pored toga što u ovom segmentu možda i nije bilo moguće održati sve Subaruovske navike. Možda do sada jednostranu priču papagajevskog naglaska treba preinačiti u ono što je kupcima i konzumentima jedino važno, da li je SUBARU Trezia dobar automobil i što sve može pružiti svojim kupcima?

Vanjski izgled dopao nam se od prvog momenta. Naravno da je to osobna dimenzija no velika produžena svjetla, skladni retrovizori sa bočnim žmigavcima i povišeni položaj cijelog automobila daju osnove za dobar osjećaj odmah na početku.

Unutar kabine monovolumenski pristup daje puno prostora i veliku preglednost koja izuzetno koristi u vožnji. Mjesta je dovoljno i na zadnjim sjedalima te ulaskom u automobil kao da smo najednom dobili gratis dodatni prostor. Položaj 6-stupanjskog mjenjača povišen je i vrlo spretan. Općenito, osjećali smo se neopterećeno i bez dodatnog traženja bili odmah spremni započeti ugodnu vožnju, što nije uvijek slučaj kada prvi puta sjedate u automobil. Subaru Trezia Trend koju smo vozili nudi obilje opreme koju smo u daljnjem tekstu posebno naveli.

Agregat se pokreće gotovo nečujno i ako ste u gradu morate se doista potruditi da shvatite da li motor radi. Naša izvedba pokretana je benzinskim 1.3 motorom snage 99 KS, a osim ove izvedbe na našem tržištu nudi se 1,4 dizel sa 90 KS. Od motora štedljivih perfomansi ne treba očekivati previše no mišljenja smo da je ovom automobilu obzirom na namjenu snage ipak dovoljno. Trezia ravnomjerno ubrzava i neće razočarati ni u gradu ni na autocesti. Više snage dobro bi došlo kod preticanja ili vožnji na usponu no to od ovog agregata ipak ne možemo tražiti.

Izvanredan ovjes za koji se Subaru očito posebno potrudio pridonio je da smo se našom Treziom povremeno upustili u mini utrke i sa mnogo respektabilnijim automobilima. Naginjanje automobila je i pored monovolumenskog izgleda zanemarivo a držanje ceste u svojoj klasi u najmanju ruku respektabilno. Potrošnja je u granicama deklarirane dok se vozite onako kako se nikad ne vozite, normalna vožnja daje sasvim prihvatljivu potrošnju, a brža vožnja koja iziskuje visoke okretaje i dodatni pritisak na papučicu za gas tvornički deklariranu potrošnju od 5,5 litara pretvara u utopiju. Gabariti automobila su idealni za mjesta sa manjkom prostora te dužinu od 399 cm možete ugodno i bezbrižno voziti i parkirati i po najvećim gradskim gužvama.

Sigurnost je također na zavidnoj visini, bez obzira da li se radi o aktivnom ili pasivnom vidu sigurnosti. U serijskoj opremi dolazi četverokanalni ABS plus EBD, zatim TCS (kontrola trakcije), BA (pomoć pri naglom kočenju) i VDC (nadzor stabilnosti vozila). U standardni dio opreme spada i sedam zračnih jastuka, pri čemu je jedan za zaštitu koljena. Svaka pohvala.

Cijena, ne baš ugodna. Subaru Trezia, verzija Trend stoji 146.000 kn i iako će vas to malo šokirati, stojimo iza toga da je Trezia vrlo dobar automobil i da prilikom kupnje nećete pogriješiti.

Da, Trezia nam se jako dopala, možda i više od nekih čistokrvnih Subaru grla i nakon nekoliko dana vožnje nismo se od nje lako odvojili.

Kažu da ukoliko se okrenete za automobilom nakon parkiranja znači da vas je osvojio, a nama se upravo to dogodilo kada smo ga vraćali u Eurorent.

Zar to nije ono najvažnije?

 

PAKET OPREME TREND: zračni jastuk za vozača i suvozača, prednji bočni zračni jastuci i zračne zavjese, zračni jastuk za koljena vozača, ručni klima uređaj, audio sustav s USB priključkom, upravljač podesiv po visini, putno računalo, komplet za popravak guma, električni servoupravljač, prednji prozori na struju, 15’’ čelične naplatke, ABS+BAS+TCS+ESP, prednje i stražnje svjetlo za maglu, daljinske komande audio sustava na upravljaču, kožnati obruč upravljača i ručica mjenjača, audio sustav sa šest zvučnika, upravljač podesiv prema visini i dubini, 16’’ al. naplatci, disk kočnice na stražnjim kotačima.

 

TEHNIČKI PODACI: Pogon na prednje kotače, dužina 3995 mm, širina 1695 mm, visina 1595 mm, međuosovinski razmak 2550 mm, spremnik goriva 42 litre, gume 185/65R15 (naplatci 5,5x15) ili 185/60R16 (5,5x16), Benzinski 1,3 DOHC motor, obujam 1329 ccm, najveća snaga 72 kW (99 KS) pri 6000 o/min, najveći okretni moment 125 Nm pri 4000 o/min, četverocilindrični benzinski DOHC, 16 ventila, Multi-point, težina 1070 kg, potrošnja goriva grad 6,8/otvoreno 4,8/kombinirano 5,5 l/100 km, najveća brzina 170 km/h


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.