Audi RS4 Avant

Audi RS4 mala naslovna

Već skoro 20 godina Audi vrlo uspješno karakterizira visokopotentne performanse i zavidan stupanj svakodnevne upotrebe, a RS izvedbe dokazuju da karavanska izvedba nije nužno samo namijenjena samo obiteljskim potrebama. Treće izdanje Audija RS4 Avant posljednja je potvrda ovakvog razmišljanja koje se napokon čini i logičnim. Ovaj automobil je naizgled običan karavan koji ipak okretanjem ključa dobiva sasvim drugu dimenziju. Uključenje u pogon njegovog V8 motora sa 450 konjskih snaga te stalnim prijenosom snage na sva četiri kotača ionako izvrstan automobil čini superkaravanom. Ljepotan iz Ingolstadta u svom posljednjem izdanju predstavljen je ove godine u Ženevi, a u prodajne salone diljem Europe dolazi potkraj godine.

 

 

Potencijal 4.2-litrenog V8 motora prenosi se preko 7-stupanjskog S Tronic automatskog mjenjača putem proizvođačeva quattro stalnog pogona na sve kotače. RS4 Avant tako koristi isti V8 motor s visokim brojem okretaja kao i RS5 Coupe. Moćan agregat obujma 4.163 cc isporučuje 450 KS u gornjem rasponu okretaja, tj. 8.250 o/min, a maksimalan okretni moment od 430 Nm dostupan je u rasponu od 4.000 do 6.000 o/min. Automobil tako do stotke ubrzava za 4.7 sekundi dok je krajnja brzina limitirana na 250 km/h. Motor koji se proizvodi u Audijevoj tvornici u Mađarskoj osim respektabilne snage nudi i zapanjujuće učinkovitu potrošnju za ovu klasu automobila -ispod 11 l/100km.

Moramo reći da svojom neobično dugačkom zadnjom brzinom, standardni 7-stupanjski S Tronic uvelike doprinosi niskoj potrošnji. Automatika uz pomoć dvije spojke sama nevjerojatno brzo mijenja brzine ili to možete raditi sami putem tipki na upravljaču ili sa ručicom mjenjača.

Sustav quattro pogona na sva četiri kotača u sekundi može mijenjati omjer raspodjele snage između prednjih i stražnjih kotača, a tvorničko podešenje od 40:60 u korist stražnjih kotača omogućava dovoljno sportskih voznih karakteristika. Prilikom dinamičnije vožnje ovaj sustav u mogućnosti je lagano aktivirati neovisno kočenje svakog kotača, prije neželjenog proklizavanja vozila. Audi također nudi i sportski diferencijal koji u dvije faze aktivno vrši raspodjelu snage između stražnjih kotača, a isti se nalazi na popisu dodatne opreme.

Vanjski izgled automobila očekivano je u duhu RS linije i sportski određen. Prednja rešetka leži u okviru od aluminija a saćasti otvori napravljeni su u sjajno tamno sivoj boji. Radi moderno oblikovanih prednjih svjetlosnih sklopova pojavljivanje u retrovizoru ostalih vozila pogotovo će biti efektno po noći. LED dnevna svjetla okružuju Xenon jedinice poput kopči unutar posebno oblikovanih kućišta.

Gledano sa boka, naglašeni bočni pragovi i široki lukovi kotača ono su što prvo upada u oči. Stražnjim dijelom dominiraju dvije ovalne ispušne cijevi i izraženi branici.

Gabaritima Audi RS4 Avant je nešto veći od dosadašnjeg standarda, točnije 21mm duži, 22mm širi i 19mm niži. U ponudi je osam boja karoserije.

Unutrašnjost je potpuno izvedena u crnoj boji osim samog ruba krovišta koje je moguće naručiti u srebrnoj nijansi. Posebno dobro izgledaju kromirane površine na središnjem grebenu koje dodatno naglašavaju prekidače i gumbe. Standardna oprema također uključuje i grijana sportska sjedala koja su presvučena u kombinaciju crne kože i Alcantare. Na popisu dodatne opreme su i sportska, tzv. školjkasta sjedala ili luksuzna sjedala s ugrađenom ventilacijom kojom se upravlja preko klima uređaja.

Bogati sustav isporuke informacija podatke prikazuje preko ekrana u boji. Mjerni instrumenti nalaze se na sjajno crnoj pozadini a dizajn ručice automatskog S tronic mjenjača također je jedinstvenog dizajna. Pedale, naslon za nogu pored spojke, poluge za mijenjanje brzina na upravljaču, otvori za zrak i gumbi za MMI na crnoj podlozi ističu se svojom aluminij srebrnom bojom, dok umetci od aluminija krase pragove sa upečatljivim natpisom RS4.

Prostor za prtljagu nudi zapremninu od maksimalno 1.430 litara a na popisu dodatne opreme je sustav za lakše ukrcavanje predmeta u obliku šipki sa svake strane s mogućnošću učvršćivanja predmeta. U ponudi je i električno podizanje vrata prtljažnika.

Cijena ovog izuzetnog vozila na Njemačkom tržištu iznosit će oko 77.000 EUR a prve isporuke očekuju se do kraja godine.

 

 

Piše: Zlatko Horvatin


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.