Vozili smo Fiat Lineu 1.3 JTD

Linea prva

Linea je obiteljski redizajnirani fiatov model, s ekonomičnim JTD motorom snage 95 KS. Automobil koji spada u sve traženiji segment kompaktnih limuzina, a u ponudi je uz popularnu cijenu od 99.900 Kn do registracije. Linea je od svog prethodnika “narasla” 36 mm i njezini gabariti su 4596 mm dužine, 1730 širine, a visoka je 1494 mm. Sa prtljažnikom obujma 500 litara, (870 sa preklopljenim naslonom) JTD motorom Multijet tehnologije, serijskim klima uređajem, ABS-om i Radio CD-om s MP3 funkcijom, Linea spada u poželjne i zasigurno isplative obiteljske limuzine. Kada još dodamo štedljivost diesel motora koji je pokreće i troši nešto preko nestvarnih 5 litara prema našem testu, te interval servisa od 35.000 km ovaj automobil čini se još poželjniji. U vremenima kada nikome ne cvjetaju ruže prišli smo sa oprezom i donekle napuhanim odmakom ovom automobilu a onda se jednostavnim nabrajanjem i svakim novim kilometrom Linea pokazala kao puno veći favorit nego što je to na početku željela otkriti. Vanjski izgled automobila je pomalo zatvoren no dobro se uklapa u Linein karakter štedljivog obiteljskog automobila. Automobil je dopadljiv i uz odabir prave boje sasvim korektan vanjskim dizajnom. Naš automobil obljepljen sa naljepnicama AutoHrvatske u kojoj smo dobili Lineu na test, bez pretjerivanja izazivao je veliku pozornosti i mnogo pitanja prilikom svakog zaustavljanja. To djelomično mežete pripisati i našem znatiželjnom mentalitetu, no ipak ne u potpunosti. Unutarnje uređenje nije zadnji modni hit i moramo reći da kada uđete u ovaj automobil imate osječaj da pomalo spava. Iz klasičnog razmišljanja budi ga samo uspješna kontrasna kombinacija tamne i krem upravljačke ploče koja podsjeća na stare limuzine i po nama Linei stoji jako dobro. Kvaliteta unutarnjih plastika i završne obrade je dobre razine i ne djeluje jeftino. Osječaj upravljanja vozilom, raspored i kvaliteta upravljačkih funkcija i gumbića na komandnoj ploči je vrlo korektan. Motor se ne može nazvati startnim i ima pomalo lijen odaziv na pritisak popučice no ipak limuzinu ovakvih gabarita svojom snagom pogoni više nego zadovoljavajuće. Interesantno je da su Talijani napravili diesel agregat kojeg trebate voziti kao benzinca, tj. morate držati visoki broj okretaja kako bi imali snagu, što pomalo odudara od “diesel pravila” ali moramo priznati spada u talijanski temperament kojeg se očito ne odriču ni kada je diesel u pitanju. Na srednjim i višim okretajima motor radi izvrsno. Nije pretjerano glasan i kada ga malo pritisnete daje dovoljno snage i čini vožnju ugodnom i opuštenom. Potrošnja je deklarirana na 4,9l a naša Linea je 250 km kombinirane vožnje prošla sa prosjekom od 5,3 l što je izvrsno. Fiat Linea spada u poslušne i uspješne pratioce koji ne stvaraju preveliku buku ili iznenađenja ali isto tako neće razočarati i pouzdano će biti uvijek uz Vas. Na testu se pokazala puno izdržljivija i pouzdanija nego mnogo razvikaniji i bolji automobili te kada smo pribrojali sve vrline, Linea se nečujno popela visoko na ljestvici segmenta kojem pripada. Za malo novaca dobit ćete prostrani obiteljski automobil koji dopadljivo izgleda, malo troši i nije skup za održavanje a ima sve što je potrebno za udobnu vožnju do cilja.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.