TOYOTA RAV 4

Toyota mala

Toyota RAV4 vjerojatno je prvi pravi model na kojem možemo najočitije primijetiti kako idu promjene u auto industriji u posljednjim desetljećima. Original je bio lansiran 1994. godine kada su Japanci shvatili da se mnogima sviđa ideja robusnog 4x4 automobila sa povišenom pozicijom sjedenja i relativno jednostavnom tehnikom i upravljenjem. Zato i ne čudi da je prva generacija dijelila komponente sa tadašnjom Corollom. Druga generacija RAV-a nastavila je koristiti istu formulu da bi se velika transformacija odigrala 2005. sa njenim trećim izdanjem. Automobil je porastao za 20 centimetara, izbačena je vrlo popularna verzija sa troja vrata, a naglasak  je bio na modelima sa 2.2 D-4D motorima i 4x4 pogonom. I tako je bilo punih deset godina dok Toyota sa redizajnom četvrte generacije nije podvukla crtu i rekla: Hibridi naprijed, dizeli stop! Aktualni RAV 4 dobio je dvolitreni motor sa 143 KS koji potpisuje BMW, ali izgubio pogon na svim kotačima koji ostaje u ponudi hibridnih i benzinskih verzija. Uzbudljiva 22-godišnja karijera, složit ćete se? Kako netko tko vozi desetak godina Rav4 treba prihvatiti činjenicu da 4x4 pogon postaje prošlost? RAV4 i pogon 4x4 išli su “ruku pod ruku” kao Bolek i Lolek u crtanom filmu ili ako baš hoćete drastično kao političari i k... Ali, i uvijek taj “ali” koji je mnogima uništio snove istraživanjima je pokazao da su vozači kompaktnih SUV modela izgubili svaki interes za terensku vožnju te da zbog strožih propisa, harača i treniranja strogoće koja neumoljivo puni svaki državni proračun traže nova rješenja i automobile sa nižom potrošnjom i emisijom štetnih plinova. Siguran sam da se 90% vlasnika vozila sa 4x4 pogonom za kupovinu odlučilo zbog većeg osjećaja sigurnosti ili ako hoćete drugu verziju, radi hvaljenja pred susjedima, a ne zbog „off-road“ avantura ili njihovih ambicija da se voze makadamskim putevima. Govori naravno o takozvanim kompaktnim crossoverima, a ne o klasičnim terencima. Ipak, ovo je samo moje mišljenje koje je možda pogrešno. Novi Toyotin D-4D motor sa 143 KS vuče veselo već od 1.500 okretaja u minuti, a vozaču je maksimalni okretni moment od 320 Nm dostupan u rasponu od 1.750 do 2.750 o/min. To je raspon u kojoj testirani RAV4 pokazuje svoj puni potencijal - do stotke ubrzava za 9,6 sekundi, prosječna potrošnja poslije 350 kilometara iznosila je 6,4 litre (Toyota obećava tvorničkih 4,7 l ali tko to ovdje ne laže, a možda Mercedes ponajviše). Ukratko, to je litra i pol manje od rezultata koji dosta mukotrpno postižem sa 2.2 D-4D i 4x4 pogonom. Kad prijeđete 3.000 okretaja motor postaje bučniji što se isto tako jasno čuje i prilikom povećanja brzine, posebno od vanjskog vjetra. No prostor za boravak putnika i dalje je ugodan za boravak i osjećaj ipak nije kao u Fiatu. Pri manjim brzinama, u klasičnoj gradskoj vožnji, primijetili smo da RAV4 sada puno bolje i udobnije (po putnike) izlazi na kraj sa rupama i drugim preprekama čije saniranje uzaludno plaćamo od poreza već desetljećima. No ono što je bitno reći da se novi RAV4 još više ponaša kao putnički automobil a ne kao takozvani gradski terenac. Upravljanje je znatno preciznije, dok se u zavojima ne osjeća nikakvo “piganje” šasije što je vrlo impresivno obzirom na visinu automobila od 1,705 metara. Ne bi imali ništa protiv da upravljač šalje jače i više povratnih informacija, ali dobro. Šeststupanjski ručni mjenjač radi neprimjetno a to je možda i najveći kompliment za novi RAV4. Više nema znakovitog zapinjanja pri ubacivanju u drugu brzinu, kao kod modela treće generacije i očito je da je Toyota u svakom pogledu RAV4 podigla na viši nivo, jer konkurencija u ovom segmentu nikada nije bila jača i ozbiljnija. Sa face liftingom profitirala je i unutrašnjost, sada sa novim materijalima bolje kvalitete. Japanci kažu da su pažljivo analizirali zamjerke vozača i da je većina „grešaka“ ispravljena. Plastika je sada mekanija na dodir a i više je pregrada za sitnice, mada u otvor na vratima još uvijek ne možete staviti bocu veću od pola litre. Ergonomija je ostala na visokom nivou, dok je monitor putnog računala (4,2’’) smješten centralno, između dva analogna instrumenta. Prednja sjedala su velika i komforna, na nivou udobnosti koju pružaju limuzine srednje klase. Isto vrijedi i za zadnja sjedala koja nisu “klizna”. Nasloni su djeljivi u odnosu 60/40 i lako se preklapaju, pri čemu otkrivaju prtljažnik zapremine 547 litara koji se može povećati na maksimalnih 1.735 litara. Spuštanjem naslona ne dobivate potpuno ravan pod no nagib je zanemariv. Kod određenih paketa opreme dobivate i otvaranje prtljažnika električnim putem sa daljinskim upravljačem kao i iz samog vozila, što je zgodno. Početna cijena redizajniranog RAV-a 4 sa 2.0 D-4D motorom je 209.900 kn a u Toyoti naglašavaju da se verzije „Elegant“ i „Executive“ mogu dobiti po sniženim cijenama od 237.900 kn, odnosno 257.900 kn. To je u biti više nego logično jer se kupci RAV-a 4 u većini odlučuju za verzije sa bogatijom opremom. Uz paket „Executive“ uz doplatu dobivate PVM sistem od četiri kamere koje omogućavaju pogled od 360 stupnjeva na vozilo iz ptičje perspektive (olakšava manevriranje u uskom prostoru), BSM sistem kontrole „mrtvog ugla“ i RCTA sistem koji vas pri izlasku unatrag sa parking mjesta obavještava da li vam se približava drugo vozilo.


 



 
Sva prava pridržana © DSH Mreža d.o.o. 2008 — Developing: Paralaksa d.o.o.